Anonym (Hej) skrev 2024-05-17 13:02:00 följande:
Precis, du skriver inte med någon annan för du är inte intresserad av någon annan. Hon vet att du inte skulle skriva med henne om du inte var intresserad, hur kan det vara så svårt att förstå?
Nej, du kan inte visa med kroppsspråket och därmed få henne att prioritera dig när ni ses. Varför tror du på så orealistiska saker? Hon ska inte tro att du är intresserad när du skriver till henne varje vecka men hon ska förstå det genom att titta på dig när du dansar? Eller hämtar en kopp kaffe?
Alla saker innan man blir ihop har en poäng, inga är onödiga. Det är små steg framåt hela tiden som gör att det blir resultat, t ex skriva som du har gjort, föreslå en promenad eller facetime, ses igen för en promenad/bio/glass, ses igen, börja talas vid på telefon och sen kanske mer exklusiv dejtning. Det är väldigt få som hoppar från att skriva en gång i veckan till att direkt bli ihop!
Det känns som att du ska satsa på någon i din klass istället. Där kan du sakta, sakta bygga upp något på naturlig väg utan att "offra" något, det här känns dödfött tyvärr.
Ja, hon kanske vet. Sade bara att jag föredrar att säga det/antyda det själv till henne.
Kroppspråk kan säga mer än ord, om jag öppnar upp det mer och vågar visa känslor med kroppen utan att säga kan hon förstå det ytterligare.
Ja, jag fattar att det har en poäng men det är också krångligt och ökar inte direkt chansen att det håller längre i ett förhållande.
Nej, jag ska ta studenten och slutar om 4 veckor och har inte känslor för någon i klassen överhuvudtaget. Så nej utöver att jag också gillar en annan tjej som sagt.