Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Men sannolikheten för det känns inte särskilt stor. Men det kanske är mer korrekt att skriva: Risken är stor att TS förblir singel om han inte ändrar sig.
Nä, dmar inte direkt andra kvinnor jag inte är intresserad av. Har inte heller ens försökt träffa ngn annan.
Jag valde som sagt inte att falla för henne.
Jag kommer bjuda ut henne och har pratat med henne på event osv.
Alltså, det är inte trevligt nu heller med detta läge.
Det var inte det jag menade heller. Dina svårigheter är av annat slag, b la bristande självinsikt. Därför lär vi inte komma längre med detta.
Och sluta påstå saker som inte stämmer. Ingen här har påstått att man ska bli tillsammans med någon bara för sakens skull.
Fortsätt drömma. Det verkar vara det enda du klarar av, förutom sporadisk online-kontakt med tjejen i lumpen. Och ingen har egentligen med ditt liv och dina val att göra. Du skadar ju ingen.
Men sluta fråga om råd om du ändå inte vill ha dem eller tar till dig dem.
Det verkar inte bara tynga dig lite, utan mycket.
Man måste inte vara ett vrak för att kontakta Studenthälsan och prata med någon. Det räcker att man behöver stöd och vägledning. Det kan gälla studier, stress, något jobbigt som har hänt, eller som i ditt fall: relationer.
Dina tidigare inlägg tyder på att du inte mår så bra som du tror. Det verkar inte som du reder ut detta på egen hand.
Observera att det heter Studenthälsan, inte Studentakuten. Det är inte bara för allvarligt sjuka eller personer med allvarliga psykiska problem.
Jämför med t ex ungdomsmottagning. Dit går ungdomar för att t ex få preventivmedel, rådgivning och allt möjligt.
Det kan handla om ensamhet, sociala svårigheter, olycklig kärlek, mobbning, stress i skolan, vänskapsrelationer eller kärleksrelationer som inte fungerar, spelmissbruk, annat missbruk, hedersförtryck, osv osv.
Det kan handla om precis vad som helst som påverkar ens hälsa och som man behöver hjälp med..
Nej jag har inget "extremt behov" bara för jag väldigt gärna skulle vara i en med rätt person.
Det skulle det göra, för jag skulle vara en bra partner och kunna älska min framtida partner helt rätt och göra allt bra för en bra relation.
Vet inte vad som tyder på att prata med någon skulle öka chansen att snarast hamna med rätt person i en bra relation. Jag har liksom aldrig, aldrig någonsin haft en relation tidigare. Vet inte vad som tyder på att prata med någon magiskt skulle göra det bättre.
Ingen annan kan fixa en relation åt dig. Men att prata med någon kunnig kan hjälpa dig att komma närmare en bra relation.
Men om du inte tror att det hjälper, låt bli. Det är ditt val.
För att vara i den där bra relationen med rätt person som du drömmer om, måste du först komma till det stadiet. Du måste träffa rätt person, båda måste vara intresserade och ni måste inleda en relation. Hur ska du komma dit?
Jag klarar det dock, inte bara mitt fel att allt inte gått vägen direkt.
Ja men jag ska göra det.
Vet inte liksom, beror på. Vill bara träffa rätt tjej och inte bli ihop med ngn för sakens skull.
Tror det har mer och göra med att jag faktiskt är lojal och seriös och inte direkt beter mig konstigt som vissa killar gör enbart för att få en relation.