Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
Skulle såklart vara jätteroligt att träffa henne själv, har gått i månader nu och bara varit fast i samma meningslösa position utan att egentligen kunna göra något. Det är inte roligt.
Det framstår som om du befinner dig någonstans på spektrat, och du därför hanterar dina känslor genom att rationalisera dem. Du tänker dina känslor, istället för att känna dem. Istället för att möta känslan av rädsla för vad som kan hända om du kontaktar henne och frågar om en dejt, ägnar du dig åt logiska resonemang där du tänker dig fram till ett antal negativa saker som kan hända, och som gör det (i ditt huvud) helt logiskt och begripligt att inte fråga om en dejt. Det är ju inte en simpel, irrationell känsla av rädsla - det är ju logik.
Så därför kommer jag här att argumentera logiskt, och inte känslomässigt, för att kanske nå fram:
Gör du ingenting, händer ingenting.
Det som räknas för andra människor, till exempel tjejen du är kär i, är vad du gör och i viss mån vad du säger. Vad som döljer sig i dina tankar har ingen som helst påverkan på andra människor, så länge du stänger in det i ditt huvud.
(Om du undrar så är jag gift. För andra gången, så jag vet en liten smula om kärleksrelationer.)