Inlägg från: Anonym (Lillan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lillan)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

anonym05swe skrev 2024-09-01 23:24:10 följande:

Ja, det tänker jag göra. Kommer kanske göra det också men också en ren inbjudan. 

Ja, det är klart jag vill det. Vill såklart satsa på att hamna med henne, bryr mig seriöst om henne och det vore fantastiskt om det skulle gå vägen.

Ju längre du skjuter på detta, ju mer skjuter du dig i foten.  Antingen hinner hon träffa och bli seriös med någon annan innan du hinner samla mod eller så hinner hon avfärda dig då du helt enkelt väntar för länge med att visa hur du känner (dvs du har fegat och placerat dig i vänzonen som är svår att komma ur).  
  • Anonym (Lillan)
    fornminne skrev 2024-09-13 10:32:15 följande:
    Det är inte stressigare eller krångligare än du gör det.

Du lägger onödigt mycket energi på att tycka att det är jobbigt. I stället för att bara bestämma dig.

Antingen hör du av dig till tjejen du gillar och försöker få till en träff. Eller så struntar du i det och fokuserar på annat.

Alla kan vela fram och tillbaka, men ditt beteende är inte sunt.
    När
    man velar så här länge som ts har gjort och sönderanalyserar och är rädd för att det inte ska leda till en livslång relation (innan det ens är en relation) så är det nog rätt kört.

ts behöver släppa detta, han är inte redo att anstränga sig för att nå dit han vill och han är inte redo till att hitta lösningar eller ens kompromissa om en så pass liten sak som att äta middag ihop (om det så är en hamburgare i slutet av promenaden eller en restaurang efter bowling) för att få en chans att lära känna den han verkar tänka på väldigt mycket.
  • Anonym (Lillan)
    anonym05swe skrev 2024-09-21 21:46:22 följande:
    Jo men vill bjuda ut henne irl av respekt för henne. 

jag (kvinna) hade hellre fått frågan via meddelande då det är lättare att svara ärligt då. 

Face to face så hade jag med all sannolikhet blivit stressad att svara snabbt och det hade kanske blivit ett oärligt nej eller ja för att undvika obehag. om jag fått ordentligt med tid tänka efter (som via meddelande så är det enklare att tänka igenom det och vara ärlig i mitt svar.

den enda gången det möjligtvis skulle varit annorlunda är om jag redan innan vet att jag är intresserad av mannen, men då blir det ju ja oavsett sätt att fråga.

meddelandet när hon har permission nästa gång (som någon föreslog ovan) var ett riktigt bra förslag!!!

• Anonym (Lillan)
    anonym05swe skrev 2024-09-25 14:27:25 följande:

Nej, för enbart hon jag har känslor för och vet inte vem annars jag kan se mig själv med heller. Ja, det kan jag tänka mig även fast det inte är det jag föredrar. 

Ursprungsinlägget stämmer fortsatt. 

Man måste inte ha någon annan att kunna se sig med. Sånt tar tid. Försök vara lite nöjd som singel istället så dyker det så småningom upp någon annan som kan vara intressant. Men för att få det att fungera så måste båda känna samma och det vet man inte förrän man faktiskt vågar spela spelet.
  • Anonym (Lillan)
    anonym05swe skrev 2024-09-28 18:56:12 följande:
    Fast vad ska jag göra med avståndet osv. 
    Klickar ni så löser ni det med att träffas på helger. Normalt så blir det väl att man åker till varandra varannan gång och såsmåningom kanske någon av er flyttar till den andra. 
  • Anonym (Lillan)
    anonym05swe skrev 2024-09-28 21:12:55 följande:
    Typ mötas i mitten om det går
    Du är alltså inte villig att åka till henne för den första dejten itan ni ska mötas på mitten? Nja, där får du nog tänka om och visa att du inte ser avståndet som ett hinder om ni skulle bli ihop. Det blir ju en bra uppföljning att hon sen kommer till dig på dejt 2 så du också får känna att hon vill fortsätta dejta dig och att hon kan komma över avståndet.

du komplicerar det alldeles för mkt. 
  • Anonym (Lillan)

Men lägg ner detta nu. Du har haft hundratals chanser att försöka men inte tagit dom. Du lever i dina fantasier och vågar inte försöka alls irl. Det kommer aldrig hända. Du kommer med största sannolikhet inte träffa någon där du bor heller då du inte vågar hå utanför din konformt zon och umgås med folk utan att de i förväg måste gå med på ett livslångt förhållande.

Det är inte ens lönt att försöka hjälpa dig med dina tankar då du är fast i att allt är så svårt och komplicerat Innan du ens försökt kolla av om hon är intresserad tillbaka eller ens singel.

• Anonym (Lillan)
    anonym05swe skrev 2024-10-16 15:17:49 följande:

Alltså avståndet har varit det största hindret genom hela tiden. Det är inte mitt fel att avståndet är så långt. 

"Inte orkat göra något åt det" stämmer inte heller då jag skrivit med henne ett tag. Nej, jag är inte "för lat för att åka en längre sträcka." Handlar enbart om att jag inte vill stressa henne

Hur långt är avståndet? Vad tar det i tid med tåg?

om avståndet är ett hinder för dig och du inte kan tänka dig att så småningom flytta till henne om ni inleder en relation så kanske du ska lägga ner tanken på att en relation mellan er skulle fungera. Men en pendling som ung mellan malmö och stockholm varannan helg (långhelg) är inte en big deal om man dessutom inte har en massa annat socialt uppbokat. säg att ni besöker varandra varje helg i början, varannan gång åker du till henne och hon till dig. Sen när det blir lite påfrestande så kanske det tunnas ut lite ibland och ni skippar en helg här och där. Vad är du villig att offra för en distansrelation med denna tjej?
  • Anonym (Lillan)
    anonym05swe skrev 2024-10-22 09:56:34 följande:
    Jag vet inte, är så otroligt dåligt med modern dejtning så undviker helst att göra det med sådana moderna organiserade tråkiga dejter. 

Vad vill du göra på dejter med denna tjej då?
    Fattar faktiskt inte vad du menar med modern dejting. De flesta normala vill inte gå på långa stela 3 rätters middagar med någon man inte känner. Gillar man sånt så kan man göra det senare när man redan är ihop. En promenad, en fika osv som kan leda till andra spontana aktiviteter är mer än tillräckligt. 

du komplicerar det hela med att analysera och tänka för mycket i förväg innan du ens gett det en chans. Om det nu är för jobbigt att denna tjej bor för långt borta så är det dags att sluta tänka på henne och bege dig ut i din närhet och umgås med folk och skaffa vänner.

• Anonym (Lillan)
    anonym05swe skrev 2024-10-22 17:16:54 följande:

Roliga saker, inte direkt bara sitta och äta på någon tråkig plats. Innovativa och roliga saker som faktiskt ökar chansen för en relation där båda trivs. 

Det är ju komplext. 

Jaha, en promenad eller besök på ett museum eller bowling eller liknande är ju aktiva dejter. Så varför frågar du inte om hon vill göra något sådant med dig nästa gång ni är på samma ställe?
    eller så skickar du ett meddelande och frågar om hon vill hälsa på dig någon helg i framtiden och prova den nya höghöjdsbanan eller gå på en specifik utställning med dig. Välj något som du tycker är skoj och som du tror att hon kanske också hade gillat.

om du inte försöker så kommer du aldrig få veta. Det är inte mer komplext än vad du gör det.
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?