Inlägg från: Anonym (Time flies) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Time flies)

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Vad gör du om hon i mars hunnit träffa någon annan? om ni nu skrivit till varandra, varför inte fortsätta göra det så hon förstår att du är intresserad och väger in det innan hon blir ihop med någon annan? Ni känner ju inte varandra så väl, då hon har ju ingen aning om ifall du kanske kan vara en bättre match för henne. 

sen måste du vara lyhörd när ni skrivits lite. Om inte hon också börjar ta initiativ och skriva tillbaka betyder det troligtvis att hon inte är förtjust i dig på det viset. 

• Anonym (Time flies)

Om ni har varandra på Messenger eller liknande är det ju bara att skriva hej, och småprata lite vid några tillfällen. Om hon ger intresserad respons och också börjar skriva till dig under kommande dagar är det ett bra tecken. Du behöver ju också lära känna henne lite för att få reda på om era personligheter verkligen passar ihop. 

ni kan ju skriva om allt möjligt. Föreningen, hur har dagen varit, vad var och en ska hitta på till helgen, intressen, träning, mat, musik, vad ni nu halkar in på! Om hon skriver aktivt med dig vid ett antal tillfällen är det ju bara att fråga om ni ska hitta på något? Typ bara ta en fika eller gå på någon Aktivitet ni båda gillar. 

Undvik att fantisera utan fokusera på att småprata och se om ni båda är fortsatt intresserade efter det! 

• Anonym (Time flies)
    anonym05swe skrev 2024-01-09 14:58:29 följande:

Jag har nu DM:at med henne igår också en del och ja, fortsatt med vanliga samtalsämnen och verkligen ställde frågor för jag genuint bryr mig om henne

Ett tips är att undvika att det blir en krävande intervju genom att peppra med för mycket frågor. speciellt om frågorna är för privata eller krävande. du får försöka ha lite fingertoppskänsla så att hon också verkar gilla samtalsämnena. Lite trevligt småprat är bäst i början.

Ett annat tips är att så länge ni inte umgåtts mkt privat gäller du att förstår att hon kanske inte är precis som du föreställt dig. Respektera att min inte känner varandra så bra. Så det är inte alls säkert att hon vill, eller att ni ens passar ihop. Du har en crush, men nästa steg är fortfarande helt okänt.  

• Anonym (Time flies)

Att vara kär i någon som man bara känner litegrann är ju precis definitionen av att ha en ?crush? väl? Nån man möter då och då och men inte har en djupare privat relation med. (Än) Man känner sig kär och fantiserar om att det ska bli nåt mer! det är inget skällsord. 

Sen När man känner varandra djupare och det kanske visar sig vara ömsesidigt så kan det ju bli en kärlek på riktigt. Det vet man ju inte än. 

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?