anonym05swe skrev 2023-11-23 17:58:27 följande:
Jag känner henne och sätter inte press på henne, har inte nämnt överhuvudtaget mitt intresse för henne. Vill bara bli ihop med henne efter att vi träffats ett tag privat så jag kan etablera en stadig relation innan vi blir ihop (typ så).
Ja, jag är bara 18 men det är fortfarande jobbigt att gilla någon men inte ha en aning om vad den tycker för inte pratat med henne om det. (Ska dessutom vänta med att prata om det efter att jag etablerat kontakt med henne så jag kan lära känna henne bättre, går helst på några gemensamma aktiviteter också innan vi ev blir ett par om hon vill såklart)
anonym05swe skrev 2023-11-23 18:01:30 följande:
Nej men det är fortfarande jobbigt. Kommer dock bli jobbigare när jag går igenom mitt första break up (som jag förhoppningvis slipper då jag helst dejtar för att det ska hålla långsiktigt och inte för att vara i ett förhållande för ett förhållandes skull).
Modern dejtning är dock idag för fokuserad på kortsiktiga förhållanden utan riktig kärlek tyvärr vilket gör min syn på det typ extremt annorlunda. Jag dejtar inte för att kunna kalla mig själv partner till någon eller för att kunna kalla någon partner utan för att det ska vara ett långt, stabilt och tryggt förhållande över en lång tid.
Du har haft ytlig kontakt, hon är säkert fantastisk men du känner inte henne privat. Tar du kontakt kommer hon förstå att du är intresserad såklart, behöver inte vara fel för det brukar vara den vägen man tar... Tråden låter fanatisk med stalkervarning snarare än gullig för ni känner inte varandra
Du har ingen aning om vad hon vill. Att dejta för att hitta något långsiktigt är det vanligaste vad än du tror... Det tar ett tag att hitta rätt.