• Anonym (Ä)

    Är det normalt?

    Är det normalt att det kan gå 4-7h för ens pojkvän att svara ibland?

  • Svar på tråden Är det normalt?
  • Anonym (Matte)

    Självklart. Ni sitter väl inte ihop med kardborre? Har ni inte egna liv, saker att sköta som t ex ett jobb?

  • Anonym (Mimmi)

    Ja. Det är tom normalt om det går ett par dagar utan mess. Jisses vem orkar hålla på och messa hela tiden. 

  • Anonym (Ä)
    Anonym (Mimmi) skrev 2023-11-20 20:02:02 följande:

    Ja. Det är tom normalt om det går ett par dagar utan mess. Jisses vem orkar hålla på och messa hela tiden. 


    Fast nej inte normalt att inte höra från sin pojkvän i flera dagar.
  • Anonym (Kanske)

    Det beror ju lite på.
    Har han förr svarat snabbt? Eller har det alltid varit så? Hur länge har ni varit ihop? Svarade han snabbt i början?
    Vet du om han brukar sitta mycket med mobilen? Om du vet med dig att han alltid tittar i mobilen när det plingar? Då borde han ju svara ganska snart.
    Ibland kan det vara lite dålig mottagning med.
    Mina sms går inte alltid fram direkt. Och vissa går inte fram alls. Vissa sms får både jag dubbelt och dom jag skickar till.
    Beror lite på vad man har för telefon. Olika sorter kan ge olika resultat.
    Min bästa väninna och jag skriver på messenger istället. Då går det alltid fram. För oss. Vi har olika telefoner. Hon Appel och jag Android.
    Men det här är bara mina tankar. Inte säkert något stämmer.
    Vill du inte fråga honom?

  • Anonym (Hm)

    Beror helt på person och situation skulle jag säga. Om din pojkvän som du bor med och har barn med inte svarar på 4-7 timmar skulle jag inte kalla det normalt.

    Är det en distansrelation eller ni inte bor ihop och han är på jobbet eller det är sent på natten är det normalt.

    Är det ett viktigt sms där du skriver att barnet eller du själv  måste till akuten är det inte normalt. Är det ett sms där du skriver vad du äter till lunch eller puss puss saknar dig är det normalt. 

  • Anonym (N)

    För min del och i mina relationer hade det inte varit normalt. Hur har det varit förut för er ts? Eller har det alltid varit så?

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Ä) skrev 2023-11-20 20:08:29 följande:
    Fast nej inte normalt att inte höra från sin pojkvän i flera dagar.
    Det är ju såklart olika hur man är som person. I början hörs man av oftare men sen efter ett tag är det helt normalt för min del att höras av med någon dags mellanrum om det inte är jätteviktigt. Och då pratar jag hellre i telefon än messar. Jag skulle bli galen om jag skulle behöva messa flera gånger om dagen eller varje dag. För min del är mess till för korta frågor, inte för längre kommunikation. 
  • Anonym (Ä)

    Jag blir i alla fall orolig när det går en hel arvetsdag utan att höra någon. Även om han så återkommer på natten så blir jag orolig för tycker 7-8h är mycket.

  • Anonym (No)
    Anonym (Ä) skrev 2023-11-20 19:47:01 följande:
    Är det normalt?

    Är det normalt att det kan gå 4-7h för ens pojkvän att svara ibland?


    Det är normalt men det är inte bra. Man bör kolla mess en gång varannan timme iaf och svara. Ännu värre om han läser utan att svara.
  • Anonym (Ä)
    Anonym (No) skrev 2023-11-21 05:41:18 följande:
    Det är normalt men det är inte bra. Man bör kolla mess en gång varannan timme iaf och svara. Ännu värre om han läser utan att svara.
    Okej fast varannan timme är lite att ta i, jag kan sitta och plugga i till exempel 3 timmar eller vara i något möte men just en hel arbetsdag tycker jag är för mycket. Det sker dock inte ofta.
  • Anonym (Z)
    Anonym (Ä) skrev 2023-11-21 05:39:46 följande:

    Jag blir i alla fall orolig när det går en hel arvetsdag utan att höra någon. Även om han så återkommer på natten så blir jag orolig för tycker 7-8h är mycket.


    Vad blir du orolig över? Han jobbar väl, eller?


    Tänker att man har olika referensramar, jag messar i stort aldrig någon under arbetstid, ringer inte heller och pratar privat.

  • EpicF

    Om du är orolig för att han inte svarar, ring honom då. 

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Ä) skrev 2023-11-21 05:39:46 följande:

    Jag blir i alla fall orolig när det går en hel arvetsdag utan att höra någon. Även om han så återkommer på natten så blir jag orolig för tycker 7-8h är mycket.


    Men han kanske jobbar och är upptagen med det. De få och korta pauser man har i form av 30 min lunch och 10 minuter kaffe kanske man vill ha lugn och ro eller umgås med kollegor. 
Svar på tråden Är det normalt?