Anonym (Du to go) skrev 2023-12-04 00:44:35 följande:
Att ta ansvar för sitt liv och sin situation måste alla göra oavsett vad det gäller. Många får kämpa hårdare än andra med tex utbildning, hitta jobb, gå ner i vikt, ensamhet, sjukdom/hälsa osv. Jag tror inte att det är många som inte har utmaningar eller svårigheter alls i livet att kämpa med.
Vad olika individer behöver kämpa med olika saker. En individ kanske behöver jobba med sin självkänsla/ sociala förmåga för att nå sitt mål. En annan kanske behöver ta hjälp av en dietist, en annan kanske behöver våga sig ut ur sin tygghetszon. Oavsett är det ett jobb man måste göra själv. Ingen kommer att göra jobbet åt en och ibland får man helt enkelt acceptera att man inte har vad som krävs för att nå sitt mål vad det målet nu är.
Själv har jag en kronisk sjukdom som kräver ständigt jobb för att hålla i schack. Jag har fått ändra inställning och anpassa hela mitt liv för att jag ska hålla mig symtomfri så att jag kan sköta mitt jobb och mina relationer. Jag får jobba hårt för att leva ett normalt liv, men jag fixar det tackvare att jag gör det jobb som krävs.
nej det stämmer faktiskt inte att ALLA måste göra det. Det finns de som inte lyfter ett finger utan tex en förälder eller partner ordnar allt i deras liv åt dem. Eller samhället. Och syftar du på just sex så är det vissa som får det serverat också. Så det gäller inte alla alla.