Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
Att en människa kan bli såhär korkad är för mig en gåta.
Och ärligt talat: Varför är det inga män som påtalar det absurda i att nån påstår att män förföljs? Och dessutom jämför det med judeutrotelsen?
Snacka om att helt sakna perspektiv.
Jag tror det är en medveten strategi av vissa män här på FL, både anonyma och icke anonyma. Vissa icke anonyma är inte inne i trådar där de värsta kvinnohatarna är för att sedan kunna säga att de inte har sett något av det som skrivs.
Märkligt med den här bilden av manshat. Vari består manshatet rent konkret? Ser mig omkring och ser en massa ytterst välmående män. Såna som inte är rädda för att gå ut själva när det blivit mörkt, men som helst ser att jag inte gör det. Män med högre lön än mig, mer fritid (tack vare att tjejen i relationen tar mer), män som är duktiga på att prioritera sig själva. Ser inte män som är rädda för kvinnor. Ser inte män som far illa nånstans. De verkar må bra. De män jag frågat upplever inte manshat. Så vilka är ni som gör det? Berätta för mig nu: var finns det här manshatet och hur yttrar det sig? Vilka är konsekvenserna?