• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (Öga_mot_öga)
    Anonym (S) skrev 2023-11-30 12:27:41 följande:
    För att kvinnor har ett gemensamt hive mind av nån slags sort? Hm.

Jag som är en enda individ (trots att jag är kvinna ja) har en grymt omfattande kravlista och har inte kontakt med dom som inte är bra. Så noll problem.
    Någonting säger mig att din grymt omfattande kravlista kan ha ett samband med att du hänger mycket på FL...
  • Anonym (S)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-30 12:33:30 följande:
    Någonting säger mig att din grymt omfattande kravlista kan ha ett samband med att du hänger mycket på FL...
    Hur menar du nu?
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Bä) skrev 2023-11-30 12:31:25 följande:
    Ja, det tycker jag också. Ja, jag vill klanka ner på de kvinnorna.
    Varför? 
  • Anonym (Bä)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-11-30 12:51:59 följande:
    Varför? 
    För jag tycker det är föraktfullt, inget som angår dom, och så hycklar flera av dom.
  • Anonym (M)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-30 12:33:30 följande:
    Då gäller väl samma för dig. 
  • Anonym (Öga_mot_öga)
    Anonym (S) skrev 2023-11-30 12:47:20 följande:
    Hur menar du nu?
    Säger inget mer så har jag inget sagt. Glad
  • klyban
    Anonym (Bbw) skrev 2023-11-30 03:15:53 följande:
    Vilja knulla en kvinna som har sänkt sina krav till att ha sex med denne är fullt förenligt med kvinnoförakt. Det är inte "kärlek" vi snackar om här.

En kvinna får ha vilka krav den själv vill, har inte hybrisen att äga kvinnors liv utan deras samtycke.

Och varför skulle jag inte vilja ha en sex med en kvinna som har lägre krav och om jag är attraherad till henne för?
    Existerar för mig inget kvinnoförakt att ha sex med en kvinna som inte har höga krav, då det är var individs rätt att välja hur många parters ska ha eller inte ha och så länge samtycke är saken.
    Men vet att den ser ned på kvinnor som gillar sex och vill ha det ofta, aldrig någonsin förstått den och varför inte det är helt okey.

Sex är bra mycket mer än kärlek, så vad vill du ha sagt med det?
    Eller menar du nu den farliga incellen?

Auditanne skrev 2023-11-30 03:30:11 följande:
    Läskigt att de får hållas med sitt kvinnohat på dessa nätforum. Allt tjat härinne om att begränsa kvinnors möjligheter på dejtingsajter, att kvinnor bör begränsa sina egna önskemål på en partner, lika sjukt detta, om än inte lika hätskt. Men det ligger på samma skala av misogynt hat ändå.

Sen så har jag ännu inte själv råkat på några individer härinne som hatat män som könsgrupp just för att de är män.

Att kritisera knäppa tankar och resonemang som uttrycks av vissa, socialt isolerade, män är något annat det. 

Och det är också väldigt underligt och med tanke på de skriker sen efter sex och undrar varför de inte får det.
    Och som jag då brukar säga till dom, om du är sån i verkligheten som här, så förstår jag att det aldrig blir en partner och sex.

Men de fattar inte och sen ropar dom om sina krav, men få reda på vilka de är går inte att ge.
    Säkert frågat den frågan 100ggr och inte ens ett enda försök till svar om vilka dessa är.

Men jag ger inte upp, fortsätter fråga den frågan, då jag vet idag att de inte kan svara på den, då kraven är så hemska att det inte går att skriva detta för alla att se4 hur havererade de är.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Bä) skrev 2023-11-30 12:53:13 följande:
    För jag tycker det är föraktfullt, inget som angår dom, och så hycklar flera av dom.
    Dom... Är det en "kvinnlig egenskap" enligt dig? Så föraktfull du är.
  • Anonym (Bä)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-11-30 13:15:13 följande:
    Dom... Är det en "kvinnlig egenskap" enligt dig? Så föraktfull du är.
    Jag skulle vilja påstå att fler kvinnor än män hycklar när det gäller åldersskillnader.
  • Anonym (Ols)
    Anonym (Bä) skrev 2023-11-30 12:53:13 följande:
    Du ser det du vill se. 

Sett så många kvinnor lägga ner tid och omsorg på att ge dig konstruktiva svar som verkligen syftar till att få dig att må bättre och ta tag i ditt lov. Svar fulla av empati och omsorg.

Ändå väljer du ständigt att fokusera på hycklande kvinnor och andra negativa egenskaper. Att försöka hjälpa dig är att kasta pärlor för svin, för du vill bara älta om hur dåliga kvinnor är. Trots att det förmodligen är fler kvinnor än män på detta forum som visat dig omsorg.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?