Inlägg från: Anonym (duh) |Visa alla inlägg
  • Anonym (duh)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (M) skrev 2023-12-04 17:36:55 följande:
    Ja, konstigt att ingen vill diskutera manshatet i denna tråd. Hur ska man tolka det? 
    Som att alla kanske inte vill begränsa frågeställningen till att enbart handla om manshat i tråden?

Varför vill du BARA diskutera det istället för själva frågeställnigen?
  • Anonym (duh)
    Anonym (Kia) skrev 2023-12-04 21:03:03 följande:

80% av män beter sig som idioter.Sorry alla känsliga typer här .

Ingen fara alls, vill du springa runt och vara rädd så är det väl upp till dig
  • Anonym (duh)
    Anonym (Näru) skrev 2023-12-04 20:49:22 följande:

Det känns som att det för vissa är omöjligt att diskutera manshat eftersom dom är helt upptagna med just kvinnohat och jämförelser däremellan.

Exakt, vissa verkar trivas bäst med att leva i ett ständigt könskrig och komer såklart aldrig gå att resonera med.
  • Anonym (duh)
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 20:52:50 följande:
    Jag har i flera inlägg efterfrågat manshat, både här i tråden och ute i samhället. Men ingen vill komma med rikta exempel. Så det verkar inte vara så poppis att diskutera manshat heller. 
    Nope, du har i flera inlägg försök begränsa disklussionen till att enbart handla om manshat i denna tråd och ignorera att tråden inte bara handlar om manshat i denna tråd utan om manshat i allmänhet.
  • Anonym (duh)
    Anonym (Kia) skrev 2023-12-04 21:50:14 följande:
    Om och om igen!Är ändå över 40 år.😄
    Ja dåliga vanor kan man ha livet ut, men det är aldrig försent att lära sig nåt nytt.
  • Anonym (duh)
    klyban skrev 2023-12-04 20:24:02 följande:
    Haha, de verkar besatta av något som saknar betydelse för ämnet Drömmer
    Och det du skriver nu har jättemycket med trådens ämne att göra menar du?
  • Anonym (duh)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-04 22:22:05 följande:
    Risken för honom att råka illa ut av en kvinna är i princip obefintlig. Så självklart är han inte rädd i samma situationer som jag. Det är ju verkligheten. Jag behöver vara försiktig med män, han behöver inte vara försiktig med kvinnor. 

Jag ser fortfarande inga konkreta exempel på manshat. Så vad exakt är det ni vill diskutera egentligen? 
    Det finns väl fler sätt att jävlas på än våld?
    Och det är ju kvinnor minst lika duktiga på som män.

Om du vill ha ett konkret exmelpel så är ju Zara Larsson sitter på teve och uttryckligen säger att hon hatar män " "I hate all men. Men in general are disgusting, unpleasant and annoying."  Och bemöts av applåder och inga som helst konsekvenser för hennes karrirär utan tvärtom hon får massor med positiv feedback ett tydligt exempel, vad tror du hade hänt om en manlig artist sagt samma sak om kvinnor?

Eller vad sägs om allas våran kära Lady Dahmer som sitter på svensk radio och rapar ur sig manshat heöt fritt utan konsekvenser. Tror du en man hade fått säga samma saker om kvinnor oemotsagt på svens radio?

För att inte tala om alla manhatande extremfeminister, de verkar ju ganska många.

Så jag har faktiskt jävligt svårt att tro att de som sitter här påstår att de minsann aaaaaaaaldrig sett manshat är helt ärliga med det. Drömmer

Möjligen har de kanske aldrig sett en kvinna spöa skiten av en man, men det betyder ju inte att manshat inte existerar och är utbredd och tyvörr oxå vädligt normaliserat. Kanske är det för att det är så normaliserat som många påstår sig aldrig sett det?
  • Anonym (duh)

Det lustiga med såna här trådar är att det är ganska uppenbart att många kvinnor på FL anser att:

1) kvinnors hat mot män är helt ok, förståeligt och rättfärdigat och man hittar alla möjliga argument för att minimera och normalisera det. Men mäns hat mot kvinnor är oacceptabelt

2) Män ska engagera sig och dra sitt strå i stacken för att få stopp på hat mot kvinnor men kvinnor behöver inte bry sig om hat mot män.

3) Om en man skiter i att bry sig om hat mot kvinnor så är han en incel och kvinnohatare, om en kvinna skiter i att bry sig om hat mot män så är hon "jämställd"

Summa summarum, nej Sverige är nog INTE ett jämställd land Drömmer

• Anonym (duh)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-07 10:31:29 följande:
    Det jag tycker är lustigt är att män aldrig står upp för kvinnor, men ändå förväntar de sig att kvinnor ska stå upp för dem. I åratal har män varit helt passiva när det gäller mäns våld mot kvinnor, våldtäkter, förlossningsvård och usla löner och arbetsvillkor. Jag har sett ytterst få män engagera sig när incels skriver om hur kvinnot borde fördelas och drogas. Ändå förväntar sig män världens backup? Berätta gärna först hur ni själva engagerat er. 
    Det gör ju män redan, för du tror väl inte på allvar att alla förändringar som gjorts för jämställdhet och mot kvinnohat gjorts enbart av kvinnor själva? ALLA förändringar som gjorts har gjorts av både män och kvinnor i samarbete.

Hela den här idiotin med att göra allt till ett könskrig är ju så urbota korkat som det kan bli. För nej, kvinnor kommer inte kunna genomföra samhällsförändringar helt själva genom försöka att piska män till underkastelse. Det enda man åstadkommer med det är en lika fundamentalistisk motkraft. Problem som gäller BÅDA könen kan bara lösas av BÅDA könen. Och samarbete gör man ju inte genom att säga "du ska hjälpa mig men jag kan skita i att hjälpa dig" eller med alla medel förminska och normalisera hat mot det andra könet och ändå förvänta sig samarbetsvillighet.

Ska man samarbeta måste såklart ALL slags hat oavsett vilket kön det gäller värderas lika och behandlas/bemötas på samma sätt.
  • Anonym (duh)
    molly50 skrev 2023-12-07 14:20:14 följande:
    Ja,jag har sett kommentarer här i tråden om att kvinnor inte ska ta sådana kommentarer på så stort allvar.
    Men om en man får kritik så ska det kritiseras vitt och brett på en gång.
    Då är det inte frågan om att inte ta det på så stort allvar.
    Men undrar då vad som är skillnaden?
    Är det mindre allvarligt att kritisera kvinnor än män?
    Eller så kan man fundera varför så fort frågan om manshat kommer upp ALLTID ska vändas till att handla om kvinnor istället.

Om både män och kvinnor sitter och fråga samma sak, varför jag ska jag bry mig, varför är du viktigare än jag... kommer någonting någonsin lösas?
  • Anonym (duh)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-07 15:58:32 följande:

Ja, varför ska en fråga om manshat generera kvinnohatande inlägg?

För att det är trådens syfte, att förminska skiten kvinnor blir utsatta för av män. En form av utövande av kontroll över kvinnor. Vi har ju sett "någon" skriva tidigare att han vill införa sexkvoter i syftet att fördela kvinnorna bland männen.

Handen på hjärtat, tror du samhället är farligt för män pga av kvinnor? Tror du (som någon säger) att om kvinnor får nobben av en man så är det "manshat"?

Enligt dig ja, men alla håller ju bevisligen inte med dig om  att det är trådens syfte.

Hur anser du att manshat ska diskutera UTAN att det klassas som förminskning av kvinnor av dig?
  • Anonym (duh)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-07 17:33:18 följande:
    Kanske genom att diskutera "manshatet" i stället för att kräkas på kvinnor.
    Och vad klassas som "kräkas på kvinnor enligt dig"?
  • Anonym (duh)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-07 18:18:06 följande:
    Det är trots allt lite intressant att följa dina inlägg. Ena stunden visar du en fientlighet mot främst ensamma män, andra stunden kan du visa dig ha en viss distans (om så en en låtsad sådan) och tillochmed lägga till en leende emoji.
    Äh, för alla som varit på FL ett tag så är det ingen nyhet att Nihka är ökänd manshatare.
  • Anonym (duh)
    nihka skrev 2023-12-07 18:44:27 följande:
    Ja ja, ja, de mansföraktande inläggen duggar ju tätt, men ingen lyckas någonsin hitta ett från mig.
    Tja, jag förväntar mig inte att du ska hålla med om det. Men vi kan väl banta ner det till att vad du tycker om sina åsikter och vad andra (främst män) tycker om dina åsikter skiljer sig väldigt mycket Flört
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?