Anonym (duh) skrev 2023-12-07 12:12:45 följande:
Det gör ju män redan, för du tror väl inte på allvar att alla förändringar som gjorts för jämställdhet och mot kvinnohat gjorts enbart av kvinnor själva? ALLA förändringar som gjorts har gjorts av både män och kvinnor i samarbete.
Hela den här idiotin med att göra allt till ett könskrig är ju så urbota korkat som det kan bli. För nej, kvinnor kommer inte kunna genomföra samhällsförändringar helt själva genom försöka att piska män till underkastelse. Det enda man åstadkommer med det är en lika fundamentalistisk motkraft. Problem som gäller BÅDA könen kan bara lösas av BÅDA könen. Och samarbete gör man ju inte genom att säga "du ska hjälpa mig men jag kan skita i att hjälpa dig" eller med alla medel förminska och normalisera hat mot det andra könet och ändå förvänta sig samarbetsvillighet.
Ska man samarbeta måste såklart ALL slags hat oavsett vilket kön det gäller värderas lika och behandlas/bemötas på samma sätt.
Men om du tar dig en titt ute på nätet. T ex här på FL.
Hur ofta ser du att en man står upp mot kvinnoföraktande kommentarer t ex?
Eller när kvinnor blir hotade med misshandel eller våldtäkt t ex.
Några gör det,och de ska ha en eloge för det.
Men ofta så är det helt tyst ifrån männen när det t ex föreslås att kvinnor ska fördelas bland ensamma män eller drogas för att få högre sexlust.
Det är i alla fall inte vad jag kallar för att män står upp för kvinnor.