• Anonym (ganska rädd)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

• Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
  • Anonym (Även)
    molly50 skrev 2023-12-05 21:54:23 följande:
    Fast när de ensamma männen skyller sin ensamhet oh brist på sex på kvinnorna så förtjänar det inte att bemötas med sympatier.
    Ensamma män som inte skyller det på någon annan är något annat.
    Dessa män bemöts med sympatier. Har aldrig sett något annat.
    Har du det så får du gärna visa det. 
    Även om en man inte lägger skulden på kvinnorna så brukar få kvinnor ha någon sympati alls.
    Det kan då kallas rättighet till sex. 

Så det blir inte någon större skillnad om du vill inte visa någon sympati 
  • Anonym (Även)
    Fast när de ensamma männen skyller sin ensamhet oh brist på sex på kvinnorna så förtjänar det inte att bemötas med sympatier.
    Exempelvis, denna person la inte skulden på kvinnorna men blev ändå hånad. 
    www.reddit.com/r/TwoXChromosomes/comments/170ptwl/sexual_poverty/
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Bbw) skrev 2023-12-05 21:40:38 följande:
    Vad är din åsikt då? Att berätta vad "andra" har för åsikter är ingen åsikt. Göra ett sånt inlägg är bara ett styrkande av åsikten att du själv anser det vara "manshat" om en kvinna nobbar en man, vilket också innebär att du riskerar att bli konfronterad med frågor om vad du menar.
    Fast jag måste inte framföra min egen åsikt bara för att jag svarar på ett inlägg. Min åsikt om vad som är manshat eller ej var inte relevant i sammanhanget och förändrar inte det jag diskuterade. Det jag skrev om handlade om vad som skrivits i ett tidigare inlägg. 
  • Anonym (Näru)

Så om en kvinna skyller på en man i olika avseenden, så ska hon inte bemötas med sympatier?

Alla skyller på varann i olika avseendet i livet, på jobbet, i relationen osv. Varför ska just kvinnan vara 100% fredad från detta tugg?

• Anonym (Även)
    I så fall så skulle inte kvinnor påstå då att mannen vill ha rättighet till sex 
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Även) skrev 2023-12-05 21:59:30 följande:
    Även om en man inte lägger skulden på kvinnorna så brukar få kvinnor ha någon sympati alls.
    Det kan då kallas rättighet till sex. 

Så det blir inte någon större skillnad om du vill inte visa någon sympati 
    Så en man som inte lägger "skuld" på kvinnor, det kallar kvinnor enligt dig för "rättighet till sex"

Har ingen kvinna sagt, någonsin.
  • Anonym (Ols)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-05 21:04:04 följande:
    Är det att skylla ifrån sig för att en man säger att kvinnor är mer kräsna? Det borde inte vara det om påståendet i sig stämmer.
    Påståendet att vissa män skyller ifrån sig stämmer ju. Det kan då enligt din logik inte vara hat?
  • Anonym (Bbw)
    Anonym (Näru) skrev 2023-12-05 22:03:09 följande:

Så om en kvinna skyller på en man i olika avseenden, så ska hon inte bemötas med sympatier?

Alla skyller på varann i olika avseendet i livet, på jobbet, i relationen osv. Varför ska just kvinnan vara 100% fredad från detta tugg?

Inceln: "Jag vill ha sex, allt är kvinnors fel, whäääwhäää"
    Kvinnor: "stackars plutten, här får du lite sex, känns det bättre nu?"

Låter som en härlig dynamik 
  • Anonym (Näru)
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 22:04:43 följande:
    Påståendet att vissa män skyller ifrån sig stämmer ju. Det kan då enligt din logik inte vara hat?

Nä, jag tycker inte att det är hat om man säger att kvinnor är kräsna tex

Är det hat om en kvinna inte tycker att det finns några bra män kvar?

Det handlar ju bara om lite vanlig mänsklig projicering..  

• Anonym (A)
    Håller verkligen med
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?