Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
Fortfarande väntar jag på konkreta exempel på manshat. Som får verkliga konsekvenser, mer än att nån blir ledsen.
Fortfarande väntar jag på konkreta exempel på manshat. Som får verkliga konsekvenser, mer än att nån blir ledsen.
Om män tycker det är manshat att bli nobbad förstår jag att de ser inbillat manshat lite varatans. Gud förbjude att kvinnor har en egen vilja och egna önskemål, eller?
Så.om jag som kvinna startade en tråd om att jag är ofrivilligt ensam och inte får sex pga män väljer bort mig och att män inte borde vara så kräsna, skulle jag då få sympatier? Skulle män ha sympati med mig? Knappast. De skulle antagligen säga att jag måste göra mig mer attraktiv osv. Några jäkla sympatier skulle jag inte få, och det får inte heller män som lägger skulden på kvinnor. Däremot ensamma män som söker råd kan få fina råd och omtanke.
Det lustiga med såna här trådar är att det är ganska uppenbart att många kvinnor på FL anser att:
1) kvinnors hat mot män är helt ok, förståeligt och rättfärdigat och man hittar alla möjliga argument för att minimera och normalisera det. Men mäns hat mot kvinnor är oacceptabelt
2) Män ska engagera sig och dra sitt strå i stacken för att få stopp på hat mot kvinnor men kvinnor behöver inte bry sig om hat mot män.
3) Om en man skiter i att bry sig om hat mot kvinnor så är han en incel och kvinnohatare, om en kvinna skiter i att bry sig om hat mot män så är hon "jämställd"
Summa summarum, nej Sverige är nog INTE ett jämställd land //
Folk här som påstår att ni aldrig ser kvinnohat kan gärna kolla in tråden om feminism som startades i morse. Det är tydligen helt okej att köpa sex för män har högre sexdrift än kvinnor. Kvinnor tar heller aldrig nåt eget ansvar men det gör tydligen män. Förutom när det gäller kvinnors sexuella makt, för då kan män inte ta nåt eget ansvar, det är alla snygga 20-åringars fel som utnyttjar det till sin fördel.