Inlägg från: ClumsySmurf |Visa alla inlägg
  • ClumsySmurf

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-03 14:08:45 följande:
    Har inte sett ett ord på forumet om knullkvot eller att kvinnor borde fördelas "rättvist" med statens ingripande. De hittar väl bara på för att få en anledning att hålla tjafsandet igång.
    näe, det stämmer.
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-20 18:44:38 följande:
    Jag stöter på sådana kvinnor mest på internet och olika diskussionsforum, som t.ex. detta. Jag har 2 förhållanden bakom mig som har varit bra och kärleksfulla och möter överlag sällan sådana attityder mot män som jag ser här. Då och då händer det givetvis. Men jag har erfarenhet av hur mycket man som man måste slipa ner kanter och förfina sig själv för att duga för kvinnor. Som man är man inte mer än man och som människa är man inte mer än människa. Man gör så gott man kan och ändå blir man utdömd. Jag är ändå tacksam för de fina förhållanden jag haft och kan iofs leva på minnena från dessa. Men under 2000-talet har konkurrensen ökat och det känns som att jag som man måste leva upp till mer och mer för att duga.

Man vet inte längre vad som är gångbart från den ena dagen till den andra, eftersom saker förändras så snabbt nu. Det som var inne igår är ute nästa dag.
    "Men jag har erfarenhet av hur mycket man som man måste slipa ner kanter och förfina sig själv för att duga för kvinnor."

Var det inte du som hade varit alkoholiserad hela ditt vuxna liv, minus typ tre år?

• ClumsySmurf
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-04 15:17:22 följande:
    Att inte ens trevliga män eller män som vill visa sig från sina bästa sidor duger, vilket säger mer om den kvinnliga mottagaren än mannen ifråga.

Det här dömandet av män och deras försök att framstå som attraherande ser man OFTA på FL. Män över 40 ses som "äckliga gubbar" även av kvinnor som är jämnåriga eller äldre. Hur fan kan man ha en sådan dömande syn. Inte ens KD klankar ner på kvinnor på det sättet, även om han ofta anklagas för både det ena och det andra.
    "Män över 40 ses som "äckliga gubbar" även av kvinnor som är jämnåriga eller äldre."

Alla vet att kvinnor oftast väjer en man som är något äldre, men gillar man att överdriva....)
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 05:33:04 följande:
    Hört talas om Andrew Tate, som har hur många manliga anhängare som helst? Menar att kvinnor inte borde få köra bil, har varit inblandad i traffickingmål. DET är skrämmande på riktigt. Återigen en man som i verkligheten vill begränsa kvinnors frihet. Jag har inte sett varken Zara Larsson eller Lady Dahmer vara inblandade i att vilja inskränka mäns friheter, trots att det är män som gör att kvinnor måste anpassa sina liv. Män behöver inte anpassa sina liv efter kvinnor. 
    jo, det finns ju stora skillnader på narcissisten Tate och Lady Dahmer, det finns också andra skillnader, Tate ska tystas men det inte är någon nackdel att vara som manshataren Lady Dahmer om man är vänsterpartist.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ols) skrev 2023-11-27 00:19:31 följande:
    Men varför i allsin dar ska kvinnor alltid vara så förstående, när män inte är det gentemot kvinnor? Män rör inte en min när kvinnor dödas, våldtas, trakasseras sexuellt, har sämre ekonomi och missgynnas i vården. 

Jag skulle önska att män kunnat visa mer empati för när kvinnor har det svårt, men det verkar vara helt omöjligt. Ändå ska kvinnor ha empati för män bortom rimlighetens gräns, när de sprider kvinnoförakt och konkreta förslag på hur kvinnors liv ska försämras? 

Att bli ratad framstår som ganska milt i jämförelse med vad kvinnor får utstå (se ovan). Självklart fattar jag att det inte är kul. Samtidigt har stödet från män angående kvinnors utsatthet varit och är i princip obefintligt, så det är svårt att uppbåda energi till båda. Jag kan ha sympati för ensamma män som inte föraktar kvinnor, men jag vill absolut inte ha mer kvinnoförakt i världen än det redan finns och jag tycker inte att män med de åsikterna förtjänar sympati, ensamma eller inte. 

Menar du att du har full förståelse för att kvinnor undviker män med tanke på vad de får utstå? Det är nog få män som har sympati för kvinnor.
    "Män rör inte en min när kvinnor dödas, våldtas, trakasseras sexuellt, har sämre ekonomi och missgynnas i vården. "

Det är så det brukar låta men det är vanligare att män engagerar sej i våld mot motsatta könet än tvärt om och ju närmare vänstern man kommer ju mer ensamrätt har kvinnor på offerskapet och det är där man är bäst på att klaga på att männen som inte räknas inte bryr sej.

Jag skulle önska att män kunnat visa mer empati för när kvinnor har det svårt, men det verkar vara helt omöjligt.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ols) skrev 2023-11-27 13:22:11 följande:
    Män är ju generellt lite sämre på omtänksamhet och lite mindre djupa, skulle jag säga. Det baserar jag på i princip alla relationer jag någonsin varit eller haft i min omgivning. Se bara här på fl också, man kan påtala att kvinnor mördas och våldtas och måste anpassa sitt liv utifrån rädsla för män. Ändå är det alltid alltid alltid mest synd om män, att kvinnor minsann kränker dem. Noll förmåga att se utanför sitt eget huvud. Och ang att inte vara så djup: se till hur män generellt väljer partner: främst med ögonen. Och att de ska vara "snälla". Att vara intelligent, påläst och driftig som kvinna är ju att kasta pärlor för svin. 
    "Att vara intelligent, påläst och driftig som kvinna är ju att kasta pärlor för svin."

Det är ungefär så redpill biologiflummare ser på det, om man liksom behöver leta sej till den manliga varianten av vänsterfeminism och lyssna lite på Andrew Tate och andra spån för att det ska passa in på din syn på män, kan det inte vara så att du har lite fördomar?

"Och ang att inte vara så djup"

men att rata alla som tjänar några k mindre även om man själv tjänar 75k i månaden är ju väldigt djupt?

• ClumsySmurf
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 06:27:06 följande:

Och återigen: Zara Larssons uttalande handlade om mäns makt att förtrycka kvinnor och en machokultur som tvingar män att bli på ett visst, destruktivt sätt. Samtidigt poängterar hon att hon inte hatar män i sin närhet och har relationer etc. Allt detta kan ha sin grund i att kvinnor tvingas anpassa sina liv efter män, utsätts för våld av män och inte har samma frihet. Dessutom tar hon upp att hon tycker synd om män som måste pressas in i en snäv mansroll där män inte får uttrycka känslor mm. Dvs hon visar sympati för att det är svårt att växa upp som man. 

Då jämför vi med Andrew Tate då: vad har han för grund att hävda att kvinnor ska stanna hemma och lyda under manlig dominans? Att våld är okej och att kvinnor som legat med flera är horor? Var finns kopplingen till verkligheten, var finns kopplingen till att kvinnor utgör ett hot för män? Den finns inte. Han bara ser kvinnor som underordnade män, helt enkelt.

machokultur, snäv mansroll, toxisk maskulinitet...
    det är väldigt många män som inte känner igen sej i det men de enda männen som blir lyssnade på är de feministiska vänstermännen som säger det vänsterfeministerna vill höra när de pratar för alla män, män är i generellt som osäkra tonåringar som aldrig växer upp.

Att först skita fullständigt i vad man säger och sen tycka synd om en för att man har en sån där toxisk maskulinitet man inte kan relatera till tycker jag inte är särskilt omtänksamt.

"Då jämför vi med Andrew Tate då"
    Det finns en korrelation mellan mörka triaden och sexism (gäller båda könen) det finns också en korrelation mellan mörka triaden och att spela offer, får linnea claeson fortfarande ryggdunkar av feministerna?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 11:37:21 följande:
    Fast det är väl verkligen en snäv mansroll och machokultur som gör att män inte söker vård och därför är överrepresenterade i självmordsstatistik, t.ex. Det är ju för att det anses omanligt att söka hjälp. Bättre att dö då eller? Toxisk maskulinitet finns det en del exempel på ja, se Andrew Tate som har enormt många anhängare. 

Och angående Zara Larsson: att män seriöst hotat att döda och våldta henne. Vilka kvinnor gör det? Det är det här jag menar med att några föraktfulla kommentarer är ingenting. Kvinnor får utstå värre än så. 
    Kvinnor är överrepresenterade i självmord + självmordsförsök, hur får man till det att skillnaden i dödstal beror på machokultur?
    De flesta som tar livet av sej har sökt hjälp men vården är anpassad efter kvinnor och hur de funkar så det är inte särskilt konstigt att det är flest män som avslutar den men istället för att anpassa vården efter patienten med problem ser man patienten som problemet som ska anpassas efter vården, så det kan ju tolkas som att det är bättre att de självmordsbenägna männen dör.

och narcissisten Tate får väl representera mansnormen bland vänsterfeministerna i flera år framåt.

Jag skulle vilja påstå att vänsterns mansförakt är något värre några föraktfulla kommentarer.

• ClumsySmurf
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-05 12:32:06 följande:
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 11:45:41 följande:

Varför startas inte trådar av män om hur vissa män förstör livet för kvinnor och för andra män, problemen kring mansrollen istället för att sura över föraktfulla kommentarer från kvinnor? Tala om att sila mygg och svälja kameler.

Det är ju dessa män som är anledningen till att föraktfulla kommentarer ens uppstår. Det är dessa män som är anledningen till att män misshandlas. Till att kvinnor utsätts för sexualbrott.

Var är männens protester mot Andrew Tate istället för mot Zara Larsson?

Kanske för att vi befinner oss på ett forum där manshatet/ föraktet är mycket mer förekommande än hat mot kvinnor. Hade vissa kvinnor här varit snällare från början hade dessa reaktioner inte kommit. Nu bli det så att som dessa har sått får de skörda.
    BS.
    'Könskriget' är mellan en liten liten minoritet hos båda kön som är väldigt lika varandra de använder andras dåliga beteende som ursäkt för att slippa se sitt eget.

De flesta kvinnor på forumet är snällare än dej.

• ClumsySmurf
    Anonym (Ols) skrev 2023-12-05 17:04:08 följande:
    www.svt.se/nyheter/vetenskap/darfor-tar-fler-man-an-kvinnor-livet-av-sig

Här exempelvis ser vi nåt som.män gott kunde engagera sig i istället över att sura över föraktfulla kommentarer. 

Män kan faktiskt skaffa sig ett större kontaktnät och lära sig be om hjälp. Inte fortsätta i samma gamla utdaterade hjulspår om hur det inte är manligt att söka hjälp.
    det är bara ca 60% av befolkningen som har riktigt trygg anknytning och det är de som har lättast att söka hjälp (kvinnor är inget undantag), ca 15% har undvikande anknytning.

När det enda "experterna" pratar om är genusforskarens standard svar på allt möjligt: självdestruktiv maskulinitet måste det väl vara uppenbart att de bara pressar in det i en mall

• ClumsySmurf
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-05 17:43:26 följande:
    Det har länge förekommit mansföraktande inlägg och kommentarer på FL, oftast, ska sägas, illa "maskerade". Vissa män som haft "mage" att beklaga sig över ensamhet och att inte kunna hitta någon partner har ofta bemötts nedlåtande med epitet som incel, offerkofta och patetisk. Kvinnor har tillskrivit dessa män egenskaper som de inte har. Medan kvinnor som skrivit inlägg om att de har svårt att hitta vettiga och attraktiva män vid dating har fått förståelse och uppmuntran.  Man måste vara selektivt blind om man undgått att se detta. Värst är väl åldersfascismen mot män över 40, som per automatik antas vara "gubbar" som sett sina bästa dagar. Att som forumreglerna säger, tänka på personen bakom skärmen, verkar inte direkt vara högprioriterat hos dessa kvinnor.,

Ni hjälper till att sätta tonen, hur mycket ni än väljer att förneka det.
    "Värst är väl åldersfascismen mot män över 40, som per automatik antas vara "gubbar" som sett sina bästa dagar."

40 åringar som har den mentala åldern ungefär där den ska eller väljer att jobba på den istället för att försöka föryngra det yttre 10 år så de ska passa in bland yngre lider nog inte så mycket av "åldersfascismen"

"Ni hjälper till att sätta tonen, hur mycket ni än väljer att förneka det"

medan den som hotade "forumägaren" på sin blogg är ju själv som en jävla ängel....
  • ClumsySmurf
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-12-05 20:15:02 följande:
    Jag har inte sett en enda tråd där en ensam man skyller på kvinnor. Att detta påstående upprepas ständigt är ett av problemen.
    det har inte jag heller, det brukar vara minst två
  • ClumsySmurf
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-06 01:54:52 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-12-05 19:40:54 följande:
    "Värst är väl åldersfascismen mot män över 40, som per automatik antas vara "gubbar" som sett sina bästa dagar."

40 åringar som har den mentala åldern ungefär där den ska eller väljer att jobba på den istället för att försöka föryngra det yttre 10 år så de ska passa in bland yngre lider nog inte så mycket av "åldersfascismen"

"Ni hjälper till att sätta tonen, hur mycket ni än väljer att förneka det"

medan den som hotade "forumägaren" på sin blogg är ju själv som en jävla ängel....
    Var och en får väl göra vad de vill med sina liv och sina utseenden. Om folk reagerar med avundsjuka på det så kan de hellre låta bli att kommentera än att lägga sig i. Ska vi då kalla kvinnor för tanter eller kärringar när de försöker med samma sak?
    det du egentligen menar är att om folk inte håller med dej ska de inte svara på dina inlägg.

Kvinnor på nästan 50 år som blir kränkta av att höra att de inte ser ut som 30 behöver nog höra att de är tanter
  • ClumsySmurf
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-08 06:57:37 följande:
    Problemet är att vissa män här bemöts med nedlåtanden, elakheter och mobbning vad de än skriver och vilka diskussioner de än ger sig in i. Sedan förföljs dessa män i trådar som handlar om andra ämnen, där någon plötsligt inflikar: "Var det inte du som.."? (refererandes till vad man skrivit i en annan tråd. Jag har märkt ett stort förakt mot mig som man och person på forumet, och ser att även andra män råkar ut för samma förakt och hat. I mitt huvud blir det inte något annat än manshat, eller att man hatar vissa män. Och det är min plikt att reagera mot det, på flera sätt.
    Var det inte du som..skrev?
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-05 12:32:06 följande:
    Nu bli det så att som dessa har sått får de skörda.
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-05 17:43:26 följande:
    Ni hjälper till att sätta tonen, hur mycket ni än väljer att förneka det.
    Varför ska du vara ett undantag?

• ClumsySmurf
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-08 18:42:28 följande:
    Jag tänker bland annat på en forumregel: "Tänk på människan bakom skärmen och behandla denne som du skulle gjort vid ett samtal öga mot öga".

Om en person på forumet går ut med att denne håller på att förändra sitt liv i en positiv riktning, så är inte det första jag gör att vara nedlåtande och elak mot personen, det är under min värdighet. Jag, som läst självhjälpslitteratur sedan tonåren, uppmuntrar sådant, alla gånger.

Jag ser på forumet hur kvinnor får en massa stöttning där de i trådstarter beskriver sina problem. Män avfärdas oftast som offerkoftor och att de borde lära sig ta ansvar för sina liv. Om vi nu lever i ett jämställt samhälle, ska då inte mäns och kvinnors problem bemötas på samma sätt?
    "Jag tänker bland annat på en forumregel: "Tänk på människan bakom skärmen och behandla denne som du skulle gjort vid ett samtal öga mot öga".

Om jag skulle bemötas av offerspyor och du är avundsjuk bara för att jag inte håller med om något IRL finns det ingen forumregel som säger att man inte får fråga "är du helt dum i huvudet?"

• ClumsySmurf
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-08 18:52:08 följande:
    Jadu Clumsy, blir inte riktigt klok på dig, Du verkar ha en dubbelhet. Jag ser att du i vissa trådar är emot feminism, eller vissa former av den. Jag är inte emot feminism generell, så länge den handlar om att det faktiskt ska vara jämställt, men är starkt emot den radikalfeminism som säger att männen ska känna en kollektiv skuld över hur vissa män beter sig, och att män som inte är skyldiga till grisiga och misogyna beteenden ska ha del av denna kollektiva skuld.

Jag ska vara klar med att jag gillar konsekvens, dvs att det man säger i en diskussion också ska vara det man säger i en annan.

Vi som är födda i Oxens tecken har inte mycket till övers för hyckleri och dubbla måttstockar. Vi är ärliga och uppriktiga av naturen, nästan oavsett vilka människor vi har i vår omgivning.

Många har svårt att ta det.
    Jadu. Det är inte ju den som ofta ändrar sina berättelser som har en dubbelhet. I feminismen ingår ett antal ideologier där värderingarna inte är kompatibla så det finns ingen feminist som har någon koll som inte är emot vissa delar av feminismen, din poäng är?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Även) skrev 2023-12-10 20:48:07 följande:
    Om nu det är den "rätta åsikten" så borde samma kvinnor behandla männen på samma sätt som de kritiserar olika män för, när de behandlar kvinnor. 
    Män ska respektera kvinnor på ett sätt som kvinnor ska inte göra tillbaka. 
    tanken på att ge kvinnor kåtpiller så du kan använda dem som levande sexdockor bygger ju på ren respekt, det är bara så tråkigt att du får skit för det.

Män ska respektera kvinnor på ett sätt som kvinnor ska inte göra tillbaka. 
    ja,
  • ClumsySmurf
    Anonym (Även) skrev 2023-12-10 21:28:47 följande:
    ClumsySmurf skrev 2023-12-10 21:16:52 följande:
    tanken på att ge kvinnor kåtpiller så du kan använda dem som levande sexdockor bygger ju på ren respekt, det är bara så tråkigt att du får skit för det.

ja,
    Och när skulle jag sagt något om att kvinnor ska bli sexdockor eller något liknade? 

Dessutom kvinnor i allmänhet vill att man ska behandla de på ett sätt som de inte gör sedan åt männen 
    du har inte använt ordet sexdocka men det är det du menar

"Dessutom kvinnor i allmänhet vill att man ska behandla de på ett sätt som de inte gör sedan åt männen"

Det finns både män och kvinnor som är så men det där med "i allmänhet", de som är bäst på att veta hur sämst det motsatta könet är, är de som verkar ha haft minst kontakt med motsatta könet.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?