Inlägg från: Anonym (Anony) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anony)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Är det hat att påpeka det uppenbara? Att någon är incel märks ganska tydligt på deras vanskliga sätt att resonera kring kvinnor och relationer.

Så fort någon härinne ifrågasätter incelsens knasiga kvinnosyn så blir de anklagade för att hata män. Ännu mer förvanskande med andra ord.

Samma dåliga slutledningsförmåga visas när incels startar trådar där de frågar kvinnor hur en attraktiv man är eller ser ut. 

De kvinnor som vågar yttra sin sanning att de inte attraheras av tjocka latmaskar till män får samma anklagelser över sig om manshat.

Det handlar dock inte om att hata män som könsvarelser utan om att kritisera vissa dåliga egenskaper som vissa av dem har. 

• Anonym (Anony)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 17:57:54 följande:
    "Tjocka latmaskar till män". Vad är det om inte manshat. Ni förutsätter att män som är ensamma per definition är fula, tjocka, oattraktiva och lata. Hur kan man ens uttala sig om människor man inte känner?

Frågan är ju hur bra ni själva ser ut.
    Nej, jag förutsätter inte att alla incels är tjocka. Ännu mer förvanskande från din sida. 
    Min poäng var att ni hittar manshat där det inte finns något. Mitt ogillande av feta manskroppar har inget med könshat att göra utan preferenser och vad jag attraheras av och inte.

Du frågade hur vi ser ut och för egen del så tar jag hand om min hygien, mitt utseende och försöker hålla mig på en sund normalvikt. Jag vill nämligen känna mig fin och även leva ett långt liv, helt oavsett om man får en partner eller ej. Självrespekt kallas det. 
  • Anonym (Anony)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 18:30:36 följande:
    Jag har sett samma ändlösa hackande på samma man under lång tid nu, klart man lessnar till sist. Jag reagerar mot uppenbart kvinnohat men ser inte det här som det. Det handlar om en olycklig människa som söker förklaringar till varför han inte är, eller upplevs som gångbar hos kvinnor. Och eftersom Sverige är det land med flest singelhushåll per capita så lär han vara i gott sällskap.

Ofrivillig ensamhet sägs vara farligare än både hög alkoholkonsumtion och rökning, farligt för den mentala, men även den fysiska hälsan.

Jag ser en del kvinnor här beklaga sig över att inte hitta någon vettig eller attraktiv man vid dating. Ja, med den attityd som vissa kvinnor här har till män så är jag inte direkt förvånad. Men ingen kallar dessa för offerkoftor eller femcels.
    Vad är detta för en attityd då? Kvinnor som vill ha vettiga, sociala män som det går att föra ett normalt samtal med? Män som tar hand om sin kropp och sin hälsa? Tar ansvar i hemmet på lika villkor?

Sällan jag ser någon kvinna yttra orimliga krav kring en ev. partner. Det skulle väl vara ytliga guldgräverskor då och dessa hör till en egen, mycket liten, kategori. 
  • Anonym (Anony)
    Tecum skrev 2023-11-22 19:00:46 följande:
    En typisk nedvärderande kommentar om män, såna som det går tretton på dussinet av här. Och du generaliserar genom att skriva "de flesta män", känner du de flesta män i Sverige? Ska bli intressant att se om du får mothugg av någon kvinna...

Det är lätt att säga "ryck upp dig, skärp dig, utveckla dig, klipp dig och skaffa ett jobb". Men precis som det finns kvinnor som blir psykiskt nergångna, sabbar sin ekonomi och inte orkar ta tag i sitt liv så finns det såna män. Upprepade motgångar i kombination med redan dåligt självförtroende och traumatiska upplevelser av svek och mobbning i ungdomen gör att de helt enkelt inte har verktygen att "utveckla sig själv", eller vet hur man ska använda det man har. Att avfärda dem som incels eller lata oduglingar är för enkelt.
    Då kan ni ju också sluta komma in här och skapa trådar där ni frågar kvinnor om hur män bör vara för att ses som attraktiva.

Om ni ändå bara tänkt leva kvar och vältra er i sorgliga barndomsminnen och låta dessa trauman definiera den person ni är idag och för resten av era liv. 

Fortsätter ni dock att ställa frågor härinne så får ni också räkna med att alla svar inte kommer att verka i er favör. 
  • Anonym (Anony)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 19:03:28 följande:
    Fast vem vill inte se bra ut och leva ett långt liv? Att lägga på sig kilon är lätt, svårare att bli av med dem. Sedan kan man drabbas av olika saker som sjukdomar och skador, det kommer i förlängningen inte många undan. Var glad så länge du har utseendet, normalvikten och hälsan i behåll.
    Ja du, en del har helt enkelt självdisciplin medan andra prioriterar kortvarig lycka. Och ja, det är alltid ett val, oavsett om man har en sjukdom eller inte, att vara hälsosam. 

Jag är glad att jag valde den sunda livsstilen ja, trots mina egna problem med nedstämdhet som jag redan hade. Ingen lever ett problemfritt liv. Det är så lätt att använda dessa problem som en ursäkt till att inte ta hand om sig också. Av ren bekvämlighet. 
  • Anonym (Anony)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 19:24:07 följande:
    Jag tror att många kämpar med sig själva mer än vad andra tror. Men som människa är man inte mer en människa och sjukdom och svaghet kan drabba alla, vilket kan göra dem mindre benägna att hålla en fin fasad utåt. Vi lever idag i ett samhälle som är oerhört utseende- och åldersfascistiskt, varför många känner krav på sig att bibehålla ett något sånär fräscht utseende.Samtidigt är det ju något positivt att folk kämpar med sig själva, men det kan påverka den psykiska hälsan negativt att ständigt känna att man måste leva upp till alla krav.
    Sjukdomar förvärras dock av att hålla en osund livsstil, både med att missköta sin fysiska hälsa och sin sociala dito. 

Tycker du att ditt eget sociala liv blivit bättre av att sitta härinne och tjafsa med andra medlemmar i det oändliga? Vad är det du hoppas ska hända av att fortsätta klaga och klaga om igen i samma typ av trådar på forumet? Når du någon sann lycka på det sättet? 
  • Anonym (Anony)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 19:37:20 följande:
    Jag skulle kunna ställa samma fråga till en del av er. Var det inte Adolf Hitler som ansåg att man ska försöka vara ung, stark och frisk så länge som möjligt? En sund livsstil är på modet idag, lyckligtvis. Folk tränar, motionerar och tar hand om sig själva i mycket större utsträckning än tidigare generationer. Konkurrensen på relationsmarknaden är stenhård, hårdare än den någonsin varit. Att då döma andra som ser mindre bra ut för att man tycker att man själv är snygg, är något som bara förvärrar det.

Ofta undrar jag om det är samma människor som reagerar mot SD och dess sympatisörer och rasism, som dömer män så hårt. Är det ena dömandet då mer acceptabelt än ett annat sorts dömande?
    Du, det är nog ganska allmängiltigt att vilja leva ett starkt, friskt och hälsosamt liv med förmånen att se ungdomlig ut länge. Att dra in Hitler i diskussionen är ju bara så lågt av dig. Riktigt pinsamt. Är alla vegetarianer hemska också bara för att Hitler var det? Skärp dig för fan! 

Ja, folk tränar och månar om sig själva för att de vill må bra. Sen så är det också en bonus för de som vill hitta en partner med samma värderingar som de själva.

Det är rimligt att kräva normalvikt av en partner när man själv kämpar varje dag för att hålla sig i form. Handlar om preferenser och smak snarare än att döma de som inte lever upp till samma krav som en själv. 

Konkurrensen behöver inte vara lika svår heller för de som väljer att förbättra sig.

Har man problem med det sociala så finns det en uppsjö av böcker att läsa i ämnet. Är man osnygg så kan man träna och hålla sig i form. Är man missbildad så finns möjlighet till korrigering via kirurgiska ingrepp. Att gnälla på forum och förstöra stämningen och kvaliteten härinne kommer hjälpa dig föga.  
  • Anonym (Anony)
    Anonym (Näru) skrev 2023-11-22 19:43:11 följande:
    Även den ca handfulla skaran kvinnor som hatar män här på forumet borde verkligen läsa ditt andra stycke.

Dock är det nog inte lätt för dessa heller. Troligen sjukskrivna, socialt undvikande, bittra och kanske även dom haft ett tufft liv. Precis som vissa män som man käbblar  med i all oändlighet. Dessa personer är inte så långt ifrån varandra som dom vill tro.
    Finns inget hat mot det manliga könet härinne. Inga Valerie Solanas som vill döda er. Kvinnor som klagar på sina lata och oengagerade makar hör inte till någon manshatarskara heller. Där rör det sig bara om vardagliga problem de söker råd för härinne då forumet har sitt huvudsakliga fokus på familj och relationsliv.

Män som klagar på att kvinnor inte vill ha dem bör lyssna på de råd som ges härinne istället för att anklaga rådgivarna för att vara manshatiska. Det är bara tramsigt.
  • Anonym (Anony)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 19:55:03 följande:
    Så jag också tänker. Dessa ständigt bittra människor kan ju inte trivas med sig själva.
    Handlar inte om bitterhet utan snarare om trötthet på de få män härinne som förstör trådar och diskussioner genom att bara klaga och inte lyssna på de råd som ges. Kan ni inte hålla er nån annanstans? Typ på Flashback? 
  • Anonym (Anony)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 19:58:41 följande:
    "Är man missbildad finns möjlighet till korrigering via kirurgiska ingrepp". USCH, vilken människosyn, och du ondgör dig över att jag blandade in Hitler? Jag tror att folk som är funktionshindrade skulle reagera starkt på din kommentar.

De flesta förstår att de kan förbättra sig och göra sig mer attraktiva, även utan böcker, även om dessa kan vara till stor hjälp.
    Nej, det handlar inte om människosyn utan om att vara realist. Människor med fysiska defekter har det svårare på relationsfronten, precis som män med sociala nedsättningar. 

Det hjälper inte någon av er att komma in här på kvinnodominerade forum och försöka skuldbelägga kvinnor och anklaga dem för att vara manshatiska, diskriminerande och övrigt trams ni yttrar. 

Vill ni ha relationer så ligger det helt på er själva att försöka göra er så attraktiva som möjligt. Kvinnor kommer inte att ändra sina krav eller preferenser. Det kan ni glömma.
  • Anonym (Anony)
    Anonym (Näru) skrev 2023-11-22 20:03:26 följande:
    Står det högst upp på din agenda.. försök förvisa dessa män till Flashback?
    Eftersom ni inte bidrar med något konstruktivt på detta forum så är detta ett önskemål från min sida ja. Nån agenda finns inte. Konspiratoriskt trams från din sida.

Ett annat tips för att göra sig mer attraktiv förresten - ditcha det där larviga foliehattstänkandet. Detta om något kommer du ingenvart med på relationsplanet. 
  • Anonym (Anony)
    Anonym (Näru) skrev 2023-11-22 20:09:25 följande:
    Nu är jag inte behov av en livscoach. För egen del har jag redan ett bra liv, om det nu är mig du tänker på med dina fina små tips.
    Det är dock fler än du som deltar i denna tråd. Jag syftade på de män som ber om råd i trådar men sen bara klagar när råden de får inte gillas. 
  • Anonym (Anony)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-11-22 20:16:19 följande:
    Jag ställer mig ofta frågan hur bra ni själva ser ut. Det lär vi väl inte få veta.
    Ett rimligt antagande är väl att kvinnor söker en partner i sin egen liga? 

Kvinnor som tar hand om sig och ser proportionerliga ut i kropp och ansikte vill därför ha någon på samma nivå som sig själva. Det är rimligt som sagt och berör inte något manshat eller diskriminering mot män i allmänhet. Alla har rätt till sina egna preferenser, så även du. 
  • Anonym (Anony)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-22 21:56:12 följande:
    Varför skriver folk inte i alla dessa trådar att vissa har det svårare än andra på relationsfronten och att man inte ska döma? Nej, de flesta går istället till full attack för att trycka ner de männen som är misslyckade. Du tycks göra båda saker i den här tråden.

Är det så svårt att bemöta folk på ett civiliserat sätt?
    De flesta vet redan att det finns folk som har det svårare på relationsfronten. Det dyker ofta upp såna män här på forumet. Ingen dömer deras ensamhet i sig heller. Det är bara inbillning och paranoia från deras håll.
    Inte heller jag har tryckt ner någon, tramsig anklagelse från dig. Lägg av med det. Jag beter mig både civiliserat och sakligt. Duger inte detta så behöver du inte svara på mina texter.
  • Anonym (Anony)

Att kritisera män med en kass kvinnosyn eller dålig självinsikt är inte ekvivalent med manshat. Typer som det finns gott om härinne tyvärr. 

• Anonym (Anony)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-04 07:51:10 följande:
    Att kritisera kvinnor är inte ekvivalent med kvinnohat. Vissa av oss reagerar på att vissa kvinnor här ständigt ska tala om för vissa män vad de är och hur de är, trots att de inte känner dem eller vet vilka de är.
    Kommer ni med kritik så får ni dock vara beredda på motkritik och detta är vissa av er riktigt usla på att hantera. Något som denna patetiska klagotråd bevisar ypperligt.
  • Anonym (Anony)

Nej, det är inget problem, inte för mig iaf. En del vidriga kräk härinne förtjänar inte mer än hat. 

• Anonym (Anony)
    Anonym (X) skrev 2023-12-07 23:29:54 följande:
    Men nu var det ju tvärtom, att de flesta män inte är såna och att incels är en väldigt, väldigt liten grupp.
    Håller du inte med om det?
    Det känns inte riktigt så när man befinner sig härinne. Fullkomligt nerlusat har detta forum blivit av deras grisiga närvaro. Märks på alla vidriga perversa trådar som startats och underhålls av dem. Incels som fördärvar forumet för alla vettiga medlemmar dessutom. 
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?