Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-05 12:32:06 följande:
    Kanske för att vi befinner oss på ett forum där manshatet/ föraktet är mycket mer förekommande än hat mot kvinnor. Hade vissa kvinnor här varit snällare från början hade dessa reaktioner inte kommit. Nu bli det så att som dessa har sått får de skörda.
    Och ändå kan såna vanligt förekommande trådar med manshat aldrig uppvisas.
  • Anonym (X)
    Anonym (Öga_mot_öga) skrev 2023-12-07 18:56:34 följande:
    Jag tänker mest på din åsikt som du tidigare skrivit om, att alla ensamma män per definition är incels.Det kan knappast ses som en logisk slutsats, och tar inte hänsyn till att människor är olika.

Jag ser Nikha skriva, gång på gång, att incels är ganska få, och att de flesta män inte är så. 

Det du påstår har jag aldrig sett nån hävda på FL.

Var läser du, kan du visa?

• Anonym (X)
    Anonym (Näru) skrev 2023-12-07 19:31:56 följande:
    Att hon skriver på det sättet om och om igen är för att etablera detta som en sanning. Det är ett retoriskt grepp för att stigmatisera och marginalisera gruppen som har åsikter om kvinnor.
    Läste du vad jag skrev?
    Att säga att antalet incels är få och att de flesta män inte beter sig så är stigmatiserande för vem?
  • Anonym (X)
    Anonym (Näru) skrev 2023-12-07 22:32:23 följande:
    Det handlar inte bara om det, utan främst om hur några få kvinnor definierar vem de anser är en incel. 
    Igen, vad är stigmatiserande med att säga att de allra föesta män inte beter sig så och INTE är incels?
    Är det inte sant?
  • Anonym (X)
    Anonym (Näru) skrev 2023-12-07 22:58:09 följande:
    På FL är begreppet incel så annorlunda mot vad det är i den vanliga världen. Där används typ aldrig ens detta ord.

Men här används det i tid och otid för att smutskasta, förminska, stigmatisera, flytta fokus i en diskussion eller bara vinna poäng retoriskt. Det behöver såklart inte vara så att personen ifråga är en sk incel, det räcker med att vissa kvinnor här inte gillar en viss åsikt/ämne.
    Men nu var det ju tvärtom, att de flesta män inte är såna och att incels är en väldigt, väldigt liten grupp.
    Håller du inte med om det?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (X)
    Anonym (Även) skrev 2023-12-10 21:28:47 följande:
    Och när skulle jag sagt något om att kvinnor ska bli sexdockor eller något liknade? 

Dessutom kvinnor i allmänhet vill att man ska behandla de på ett sätt som de inte gör sedan åt männen 
    Hur vill kvinnor bli behandlade som de inte behandlar männen?
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?