Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-26 22:23:28 följande:
Förstår du inte att män som blir konstant ratade kan säga en del av dessa saker? Det är deras upplevelse av verkligheten och dynamiken mellan män och kvinnor. Att de säger så betyder inte att de hatar kvinnor och bilden som de har är sann på det stora hela. Det är bara deras personliga upplevelse och det kan man ha förståelse för.
Varför finns det inte mer empati för dessa män istället för att de blir hatade? Alla förstår väl att ingen som är i en bra position i livet skulle säga såna saker.
Men varför i allsin dar ska kvinnor alltid vara så förstående, när män inte är det gentemot kvinnor? Män rör inte en min när kvinnor dödas, våldtas, trakasseras sexuellt, har sämre ekonomi och missgynnas i vården.
Jag skulle önska att män kunnat visa mer empati för när kvinnor har det svårt, men det verkar vara helt omöjligt. Ändå ska kvinnor ha empati för män bortom rimlighetens gräns, när de sprider kvinnoförakt och konkreta förslag på hur kvinnors liv ska försämras?
Att bli ratad framstår som ganska milt i jämförelse med vad kvinnor får utstå (se ovan). Självklart fattar jag att det inte är kul. Samtidigt har stödet från män angående kvinnors utsatthet varit och är i princip obefintligt, så det är svårt att uppbåda energi till båda. Jag kan ha sympati för ensamma män som inte föraktar kvinnor, men jag vill absolut inte ha mer kvinnoförakt i världen än det redan finns och jag tycker inte att män med de åsikterna förtjänar sympati, ensamma eller inte.
Menar du att du har full förståelse för att kvinnor undviker män med tanke på vad de får utstå? Det är nog få män som har sympati för kvinnor.