Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Tecum skrev 2023-11-21 16:51:47 följande:
    Hur ska sex fördelas rättvist? Jag har aldrig sett ett sånt förslag eller hur det ska gå till praktiskt, trots att jag hängt här i tio år och läser det mesta om relationer. Det är och förblir rent nys!

Att kvinnor har för höga krav ser man ibland med det gäller även de kvinnor som klagar på att de inte hittar en bra man 
    Det finns många trådar om detta, att det ska fördelas rättvist och en del andra märkliga förslag från incels. Det är omöjligt att missa dessa trådar.
  • Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2023-11-26 19:14:09 följande:
    Är inte alls säkert att tråkmånsar är det tryggaste kortet. Mörkertalet för misshandel i hemmet är stort, inte sällan är det män som ingen kunde ha trott det om.
    +1
  • Anonym (A)
    Anonym (Ols) skrev 2023-11-26 20:26:12 följande:
    Rätt ofta kan förövare vara såna som omgivningen "aldrig hade kunnat tro det om". Viktigt att inte glömma. 
    Ja, ofta har man sagt så att man aldrig kunnat tro det
  • Anonym (A)
    jensi87 skrev 2023-11-27 17:54:31 följande:
    Så här beter sig ju extremt få kvinnor? De allra flesta skulle aldrig säga den här typen av saker? 
    +1
  • Anonym (A)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-30 18:02:48 följande:
    Det har inte förekommit inom min släkt. Jag tittar bara på de gamla människor som jag känner som har varit gifta hela livet. De verkar ha haft en trygg och stabil tillvaro. Klart det inte gäller alla i den generationen, men fler än idag hade ett stabilt familjeliv.
    I dag är inte kvinnor beroende av en man och kan leva ensam om hon vill det
  • Anonym (A)
    Anonym (S) skrev 2023-11-30 18:49:57 följande:
    Nej tvärtom faktiskt. Är man på rätt plats med rätt person så kan man slappna av. Båda vet att förutsättningarna finns från början.
    Verkligen så
  • Anonym (A)
    Anonym (M) skrev 2023-12-03 19:21:53 följande:

Är det så svårt att förstå? 

Man kan inte, som vissa ensamma män gör, sitta hemma och tro att man ska få sex av någon. Att gå ut på krogen eller träffa någon på en dejtingsida år att ta ansvar för sitt liv. Att sitta hemma ensam är inte att ta ansvar. 

Håller med
  • Anonym (A)
    nihka skrev 2023-12-04 22:10:21 följande:
    "Ingen doldis"? Jag gör som alla andra gör här - läser och skriver inlägg. Som man ropar får man svar i skogen. Hänvisar till trådstarten. Den generella bilden är att skitstövliga inlägg besvaras som sig bör.
    Sant
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2023-12-05 21:54:23 följande:
    Fast när de ensamma männen skyller sin ensamhet oh brist på sex på kvinnorna så förtjänar det inte att bemötas med sympatier.
    Ensamma män som inte skyller det på någon annan är något annat.
    Dessa män bemöts med sympatier. Har aldrig sett något annat.
    Har du det så får du gärna visa det. 
    Håller verkligen med
  • Anonym (A)
    molly50 skrev 2023-12-06 22:54:58 följande:
    Och du tror inte att kvinnor kan få kommentarer IRL som de kan bli provocerade och ta illa upp av?
    Det kan man inte missa
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?