Tecum skrev 2023-11-20 18:55:43 följande:
Nej jag har inte märkt det. Men det viktiga är väl att signalen går fram och att det blir en förbättring på vad det nu vara som orsakade ilskan? Kanske är det för att män betraktas som mer aggressiva och deras ilska är mer förväntad än hos väna kvinnor? Knappast något plus för män i så fall.
Men det jag märkt är att män har blivit väldigt försiktiga i sitt sätt att uttrycka sig när kvinnor är närvarande. De begränsar sig och är mer obenägna att kritisera en kvinna än en motsvarande man. Plus att de vet att minsta oförsiktiga rörelse eller kommentar kan vändas emot dem och få dem anklagade för diskriminering eller sexism. En sak som du som kvinna antagligen inte märkt.
Ilska är mer förväntad hos män väl men är det rätt? Kvinnor inom mitt yrke är inga väna blommor, det funkar inte. Det är sällan ilska är rätt, jag kan visa lite av den när det övertrampats rejält, det funkar bra eftersom jag annars är lugn och positiv. Men män kan bete sig tjurigt och det ses som rättså ok. Det är en förlust av värdighet i mina ögon men tror inte dom fattar det.
Har inte sett några spår av försiktighet eller rädsla för diskriminering hos dom jag jobbar med, männen är trevliga och kompetenta som alltid. Förutom några tjurskallar då.