Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?
Jag upplever att det största hatet, sker online. På olika nätforum. Jag har aldrig upplevt det i min arbetsmiljö. Kanske jag arbetat på relativt bra ställen då. Klart man snackat om kvinnor. Men det har varit god ton. Har heller aldrig upplevt att kvinnor pratar speciellt nedsättande emot män. Frågade syrran om det. För då lite kvinnlig input. Hon sa ungefär samma sak.
Men, det finns en stor skillnad. De som en del män, eller s.k. "incels" upplever som hat eller nedsättande är ibland inte det. Jag är man själv, men vet att den enda som tar ansvar för mitt liv är jag själv. En kvinna kommer inte ramla ner i knäet på mig.
Ibland kommer det ju med råd, men många av dessa män lyssnar ju inte i alla fall. Sen dyker en ny tråd upp igen. Det är ungefär som att säga att livet inte innehåller några svårigheter. Det gör det för alla. För en del kan det handla om ekonomiska, för andra det sociala samspelet etc.
Tyckter överlag att kvinnor håller en bättre ton än män. Där är det ofta mycket hårdare jargong. "Den feta kossan" etc. Sen kan jag tycka att en del av dessa män har rätt knäppa argument. "Ah, hon säger så bara för att hon själv inte hittat en duglig msn" Nej, hon säger det för att hon förmodligen tröttnat på gnället. Kvinnor klarar dessutom ensamhet bättre än män. Då män oftast saknar sociala sammanhang i större utsträckning än kvinnor. Kvinnor är inte heller lika desperata efter förhållanden. Eller ett driv efter sex som män. Det finns ju en anledning till att män köper sex och inte kvinnor. Som ett annat exempel.
Antingen tar man tag i sitt liv, eller så får man förlika sig med att leva ensam.