Anonym (20 år) skrev 2023-11-21 03:01:30 följande:
Ah i see, du vill få det att låta "inte så vanligt" alltså?
Vad förvånad man blir. Det är nästan som att när man berättar om det så blir man inte direkt tagen heller på allvar..
Jag upplever det som utbrett, och det är bara att slå på tv'n och kolla på vad som sägs där hela dagarna.. Och visst är det i min omgivning.. Då sverige är relativt litet land, och jag har hört dessa åsikter uttryckas utav kvinnor här nästan varje dag i över 30 år..
Nej jag vill verkligen höra om du umgås med kvinnor på te x din arbetsplats eller om du umgås med kvinnor som uttalar sig så.
Eftersom du sa att du upplevde det i din närhet trodde jag att du personligen fått höra saker ifrån kvinnor.
Några måste ju umgås eller ha dom i sin närhet som te x arbetsplats och du sa att du hade det så jag uppfattade det som att du hade fått höra saker riktat mot dig.
Jag tycker att det vore intressant hur dom säger saker direkt då till män.
Jag förstår att du sett på tv men har du hört kvinnor säga så direkt till dig?
Men eftersom du säger att det är vanligt måste ju några män umgås med dessa kvinnor eller hur? och det vore intressant att höra då hur dom säger och beter sig direkt mot folk och inte då bara hur dom säger i tv eller media.
Det var därför jag frågade om arbetsplats, om du t ex jobbade inom något där många kvinnor har något extra mot män.
Hade varit intressant att höra vad kvinnor hade sagt tjust dig, om du personligen hade fått möta manshat, eller pratar du enbart om manshat i allmänhet dvs hat inte riktat mot personer utan som allmänna gruppen män?
Och ja, jag själv känner inga som utpräglat har varken mans eller kvinnohat men det betyder ju inte att det inte finns åt båda hållen, det existerar självklart både man och kvinnohat i olika former men precis som jag skrev tidigare så upplever jag att det är mycket på nätet och diskussionsforum än vad det är ute i vardagslivet bland folk, jag hör inte folk prata med varandra på sådant vis bland vänner och på jobbet som det görs här på FL tex.
Det var därför jag ville höra om du upplevde det likadant på jobbet mm som här då jag uppfattade att du skrev att du gjorde det när du skrev att du hade det i din närhet, men missuppfattade jag dig? du menade också nätet, tv eller annan media eller hade du det på jobbet eller bland vänner?
Några måste ju dessa kvinnor jobba och umgås med och det vore intressant att höra om dom uttrycker saker direkt till män då, och jag uppfattade att du var en av dom som gjorde det, gör du alltså inte det? eller gör du det?