• Postman

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-20 16:35:10 följande:
    Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Man kan se i det andra trådar på det här forumet. Ett starkt hat och förakt mot män som är misslyckade av olika anledningar. De utmålas som oansvariga, incels och får massor av skällsord riktade mot sig. Både andra män och kvinnor deltar i trakasserierna som har stora likheter med mobbning. Det sägs elaka saker om män som aldrig hade sagts om kvinnor.

Hur ska män bli respekterade igen som individer med ett eget inneboende mänskligt värde?

Problem och problem, allt hat är ett problem på sitt vis, det är till för att polarisera eller slå sprickor mellan grupper. Idag vet vi inte heller om det är allehanda trollfabriker som kör med en digital krigföring för att skapa splittring i ett land eller enbart för att skapa polarisering rent allmänt. 

Hur som helst så just här på FL så finns det en liten grupp som gärna gör mansfientliga inlägg, trådar och annan goja. Vad deras syfte är vet jag inte än mer  att de verkar vilja skapa tjafs, bråk och osämja könen emellan. 
  • Postman
    Anonym (enstaka galningar) skrev 2023-11-20 19:21:51 följande:
    Jo men det är så jag också uppfattar det.
    Både mans och kvinnohat är så mycket mer utbrett på nätet och i diskussionsforum. Jag känner inte igen det från min umgängeskrets, arbetskollegor eller släktingar, hör inte folk uttrycka hat mot det andra könet, visst hör väl alla om hot eller hat men att det är så utbrett ute  samhället är inget jag känner igen och jag umgås mycket både med män och kvinnor och lever i förhållande. Inga jag umgås med uttrycker något som liknar detta på nätet åt något håll varken män eller kvinnor.
    Precis, samma här också.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?