Gurksoppa skrev 2023-11-23 09:19:22 följande:
Det är skillnad på att ventilera och sprida förakt. en man som säger att det är tråkigt att vara ensam, saknar närhet och vill få sympati från likasinnade är en sak. Att få beklaga sig får man. att få sympati ska man få. Att kunna få tips och råd. att söka tips och råd.
att skriva saker som att man är ensam på grund av kvinnors höga krav är en stor skillnad. att förvänta sig att omvärlden ska ändras för egna behov. Ser du inte det själv? de män som vältrar sig i självömkan och som inte är mottagliga för tips och råd. de som är troll och sprider kvinnoföraktande propaganda.
ser du verkligen inte skillnad i dessa två approacher? hur ska man bemöta de troll som HAR misogyna åsikter? Som sprider misogyna åsikter? varför ska dessa få komma till tals oemotsagda? tillåts rasister och nazister sprida propaganda oemotsagt? om inte, varför ska vi då dalta med och ignorera de som sprider kvinnoförakt?
Finns bara ett effektivt sätt att hantera troll och det är att negligera dem! Att gå i taket och börja skälla och argumentera är bara att gå dem till mötes. De blir uppmuntrade av mothugg och skriver mer och värre saker. Men jag tror att vissa kvinnor använder dessa stolliga inlägg som en förevändning för att lufta sitt mansförakt. Som myten att män vill bli tilldelade kvinnor.
Visst ser jag skillnaden mellan att ventilera och gå till angrepp mot andra. Men ni kvinnor klagar ju på att män inte tar till sig av råd, hur vet ni det? Vissa kanske blir hjälpta, andra försöker men misslyckas. Här finns ju ingen redovisningsskyldighet om "hur gick det sen". Sen finns det en liten men aktiv grupp som kanske är troll, kanske är bittra män som givit upp. De tar inte till sig av råd och jag jämför dem med de kvinnor som skriver och klagar på hur hemsk deras man är och hur jobbigt allt är. Men när de får rådet att lämna är de ju sååå kära och "det är bra ibland" och det är helt omöjligt att separera. Samma typ av personer, klarar inte att förändra sig.
Att säga att kvinnor har höga krav är delvis sant och det är väl bra att kvinnor kommit i den positionen att de inte måste leva i en relation för att få ett tryggt och ekonomiskt bra liv? Varför tar du åt dig av det? Mannen behöver något att skylla sitt misslyckande på, Inte snyggt men naturligt, så gör mänga i olika sammanhang.