Inlägg från: Anonym (Malin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Malin)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Anonym (Kalle) skrev 2023-11-20 18:21:47 följande:
    Icke, det följer efter att incels snackar att sex ska fördelas rättvist och rätt till sex vilket implicerar övergrepp på kvinnor.
    Hur många män (incels) är det som säger att kvinnor ska ställa upp och att övergrepp är okej för att fördela sex? Jag har aldrig varken hört eller läst det på FL eller någon annanstans. Kanske det finns på Flashback men där är trollnivån extrem. Kanske en man på miljonen och psykiskt störda personer lär vi aldrig slippa helt.
    Så varför anklaga hela gruppen ensamma män som kallas incels för vad enstaka dårar säger?
  • Anonym (Malin)
    Anonym (S) skrev 2023-11-26 19:14:09 följande:
    Är inte alls säkert att tråkmånsar är det tryggaste kortet. Mörkertalet för misshandel i hemmet är stort, inte sällan är det män som ingen kunde ha trott det om.
    Vilket är det tryggaste kortet då? Min erfarenhet är att "tråkmånsarna" är mindre farliga än missbrukare och översociala svärmorsdrömmar. Efter att ha sett vad som hänt i omgivningen är min bild att män som är "för bra för att vara sanna" också är just det och de ska man akta sig mest för.
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?