Inlägg från: Anonym (L) |Visa alla inlägg
  • Anonym (L)

Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?

Jag har fått stöttning av en del kvinnor, hån från andra. Men kan inte säga att jag på något sätt känner mig hotad av kvinnor även om det skulle vara trevligt att slippa hånet.

• Anonym (L)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-22 15:41:41 följande:
    Vem avgör vilka män som är incels och vilka som inte är det? Det är inte de männen själva som har fått hat som har utgett sig för att vara incels, precis som du inte vill associeras med det. Att bli kallad incel är en del av hatet som riktas.

Är det accepterat att hata män i vissa fall? Tycker du verkligen det?

Nu ska jag inte svara åt Kalle men han var varit rätt tydlig med vad som menas med en incel.
    En man som helt eller delvis lägger skulden på kvinnor för att han inte får ligga. En oskuld som inte lägger minsta skuld på kvinnorna för sitt misslyckande är ingen incel. 

Svårare behöver det inte vara.

• Anonym (L)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-22 16:01:07 följande:
    Jag har sett flera trådar där män som inte lägger skuld på kvinnor blir kallade incels och får hat mot sig, så om det är den definitionen som gäller så följs den inte av de som hatar.

En person skrev precis i den här tråden att man är incel om man laddar ner tinder och inte får några "ligg". Hur går det ihop med din definition. Det låter mer som att incel är ett uttryck som används för att kränka män vågar berätta om att de är misslyckade.
    Kan du ge numret på inlägget där någon skrev att man var incel bara för att man laddade ner Tinder och inte fick ligg? Behöver veta exakt vad som skrevs för att kunna kommentera det. Sedan tycker jag det är ointressant om enstaka kvinnor yttrar korkade saker, du indikerar ju att du är rädd för kvinnor som grupp, inte enstaka individer.
  • Anonym (L)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-22 18:11:00 följande:
    Inlägg #172

Hatet mot män kommer lika mycket från andra män som från kvinnor, så försök inte vrida det till att jag anklagar kvinnor på något sätt. Detta följer ett mönster. Först blir en man felaktigt anklagad för att ha skrivit något om kvinnor och sen är det fritt fram att hata honom.
    Ok, i den tråden uttrycker EN kvinna sig nedlåtande. Blir du RÄDD för det? Dessutom så i tråden som refereras till så skriver du massor hur du förväntade dig ligg bara för att du skaffade Tinder eftersom ALLA säger att det funkar. Du fattar inte hur du retar upp många med dina vanföreställningar?
    I den tråden så är det dessutom fler som försökt hjälpa dig men du ignorerar 100% av dessa och låtsas som om dessa inlägg inte finns. Tycker du det är ett sjysst sätt att behandla de som vill hjälpa?
  • Anonym (L)
    Anonym (ganska rädd) skrev 2023-11-22 21:38:03 följande:
    Läs vad du skrev själv. Det står där. Varför är det relevant av dig att ta upp att han inte får några "ligg" på tinder? Finns det några andra skäl annat än att förödmjuka honom?
    Har du läst tråden det handlar om? Om du inte har gjort det så bör du göra det och då torde du ha svaret.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Är det ökade manshatet ett allvarligt problem?