• Agda90

Vågar man komma ut på jobbet?

Svara följande: 
    1.Vem är du? Man/ kvinna/ icke binär, vad har du för religon och ålder? Är nyfiken veta då det kan påverka hur accepterande man är  

Svar: Kvinna. Ingen religion, anser att religion är roten till alla krig och elände i världen. Är 40+

2. skulle du kunna vara vän privat med en kollega som är helt gay?
    Svar: INga problem. Har vänner som är gay, av båda könen
    3. Har du någon i din närhet som är gay/ bi? Detta kan också påverka hur väl du är accepterande 
    Svar: Yes
    4. påverkas det för dig om personen som är gay ser bra ut? Gör det att du är mer accepterande? 

Svar: Jag bryr mig inte om någon är homosexuell, hetro eller bi. Jag vill att de i min närhet är lyckliga. 

5. känner du äckel känslor eller andra negativa känslor kring att ha en kollega eller vän som är gay/ bi? Berätta gärna varför 

Svar: varför skulle jag göra det? Det är ju inte jag som har en relation med kollegan. 

• Agda90
    Anonym (jag) skrev 2023-11-20 15:43:03 följande:
    Håller med, allt är lätt i teorin, men när det kommer till kritan ör det inte alltid man reagerar som man hade velat göra.

Ex. Lisa har alltid trott att Greta är hetero, och då har hon aldrig haft anledning att tro att Gretas nära vänskap skulle kunna bero på att Greta skulle kunna vara intresserad av henne på annat sätt än ren vänskap, Greta tänder ju på killar, inte tjejer. En kram har alltid bara varit en vänskaplig kram, inget mer. Men vad händer (i praktiken utanför alla fina principer och hur man skulle vilja tänka/reagera) när Lisa får reda på att Greta är flata? Hur kommer hon reagera nästa gång Greta vill kramas? Kommer hon bara fortsätta se det som ren vänskap eller kan andra tankar komma krypandes trotts att hon inte vill tänka så?
    Krama på säger jag!
    Jag vet var jag står och vem jag är. Jag är dessutom gift och inte intresserad av någon annan. 
    Däremot hade jag sagt ifrån om personen i fråga hade försökt ragga på mig Och gör man det trots att man vet att jag är gift då ryker vänskapen. 
Svar på tråden Vågar man komma ut på jobbet?