Inlägg från: Anonym (korven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (korven)

Vågar man komma ut på jobbet?

Anonym skrev 2023-11-20 16:35:01 följande:
    Precis så.
    Skulle jag få veta att kompisen som kramar mig någon gång då och då var flata så skulle jag avsäga mig framtida kramar.
    Men vem kramas på jobbet?? Vad jobbar du på för konstig arbetsplats?
  • Anonym (korven)

TS, våga berätta. Men håll inget tal, utan nästa gång någon frågar om partner, säg att du är gay eller har en tjej eller liknande. Så kommer säkert nyheten vara ute. 

Inga problem!

• Anonym (korven)
    Anonym (Huh?) skrev 2023-11-20 23:53:23 följande:

Alltså.. på vilka arbetsplatser är det här en grej idag?? 
    Jag är konsult och byter därmed arbetsplats ganska ofta. IT, så ofta mansdominerat. På varenda ställe de senaste 10 åren har det varit någon som i en bisats nämnt något så man förstår att den har en partner av samma kön, men sen är det inte mer med det. Det är ingen hemlighet, men heller inget de behöver "komma ut" med och förklara/försvara. Det bara är. Vissa hade jag kunnat vara vän med, vissa inte, men det handlar mer om personkemi än om sexuell läggning. 
    På barnens förskola hade en fröken en fru. Det visste alla barnen, men det var ingen grej utan bara ett faktum. Ungefär som "hon har två barn, en Fiat, en katt och en fru". 

Kvinna, icke-religiös, 40+, hetero.
    Har haft en drös homosexuella kollegor som sagt. Har ett par privata vänner som är det också.
    Skiter i hur folk ser ut så länge de är hela och rena, och funderar extremt sällan på vad mina kollegor -oavsett ålder och läggning - gör i sängen. 

+1

ja jag tycker också det är en ickefråga.

/Konsult i Sthlm
Svar på tråden Vågar man komma ut på jobbet?