• Anonym

Vågar man komma ut på jobbet?

Anonym (jag) skrev 2023-11-20 15:43:03 följande:
    Håller med, allt är lätt i teorin, men när det kommer till kritan ör det inte alltid man reagerar som man hade velat göra.

Ex. Lisa har alltid trott att Greta är hetero, och då har hon aldrig haft anledning att tro att Gretas nära vänskap skulle kunna bero på att Greta skulle kunna vara intresserad av henne på annat sätt än ren vänskap, Greta tänder ju på killar, inte tjejer. En kram har alltid bara varit en vänskaplig kram, inget mer. Men vad händer (i praktiken utanför alla fina principer och hur man skulle vilja tänka/reagera) när Lisa får reda på att Greta är flata? Hur kommer hon reagera nästa gång Greta vill kramas? Kommer hon bara fortsätta se det som ren vänskap eller kan andra tankar komma krypandes trotts att hon inte vill tänka så?
    Precis så.
    Skulle jag få veta att kompisen som kramar mig någon gång då och då var flata så skulle jag avsäga mig framtida kramar.
  • Anonym
    Anonym (Q) skrev 2023-11-20 17:35:34 följande:

Anonym (jag)

varför skulle man plötsligt få problem med att krama en kompis om kompisen skulle komma ut som gay?

För det första går du väl inte runt och tror att alla män som ger dig en kram vill något mer?

och för det andra, om den homosexuella kompisen nu skulle önska att det var något mer mellan er, vad gör det att ni kramas vänskapligt för det? Vad spelar det för roll för dig? Går det inte att kramas om en person råkar vara kär i en eller vad?

Gissar att detta är riktat till mig.

Det skulle ge mig obehagskänslor. Och jag har rätt att neka kramar från vem som helst av vilken anledning jag vill.

Kanske jag är lite hobbyhomofob, men det får vara så. JAg vill inte kramas med en lesbisk kvinna.
  • Anonym
    Anonym skrev 2023-11-20 17:39:57 följande:
    Gissar att detta är riktat till mig.

Det skulle ge mig obehagskänslor. Och jag har rätt att neka kramar från vem som helst av vilken anledning jag vill.

Kanske jag är lite hobbyhomofob, men det får vara så. JAg vill inte kramas med en lesbisk kvinna.
    Och sen fattade jag att det inte var till mig, men skit samma för jag håller ju med personen du svarade.
Svar på tråden Vågar man komma ut på jobbet?