Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Vågar man komma ut på jobbet?

Du får komma ihåg TS att de som tror sig vara toleranta och inte har några problem med homopersoner inte alltid har rätt om sig själva i praktiken.

• Anonym (M)
    Anonym (Lina) skrev 2023-11-21 23:15:08 följande:

Tack för svaren alla! 

Saken är att mina kollegor skojar mycket om att jag ska träffa en kille, dom försöker para ihop med mig några dom tycker verkar passa mig. En kille skriver jag till och med till på  Messenger, fast jag inte ens är intresserad, just för denna kille känner min kollega och hon påstår han är jättebra för mig. Jag försöker hålla mig kort till honom och sagt vi bara kan va vänner, men han tjatar ändå om att ses och mina kollegor undrar varför jag inte träffar honom, då försöker jag nästla in mig i undanflykter att han inte verkar va min typ men då letar dom istället vidare efter andra killar som kan passa mig. Jag får också frågor om mitt ex och min tidigare relation, de är jobbigt hela tiden säga han om mitt ex, fast det var en kvinna.. jag får frågor om varför jag inte går på krogen raggar män o när jag säger att jag hellre använder dejting appar så får jag frågor som, varför träffar du inte en kille bara normalt ute? Jag får passa mig för alla frågor och i gruppen på jobbet är vi blandade ursprung, allt från svenskar till muslimer och jag är så bra kollegor med många och trivs jättebra, är rädd att en del kollegor med en  annan religion faller bort när jag kommer ut. Vill inte förlora vänskapen med dom andra. Känner mig utanför när kollegor öppet kan berätta om vilken kille dom träffar och jag inte kan av rädsla - dela med mig nånting. Vill inte dom tar avstånd till mig. Men märker jag blir generad när vi kommer in på killar för jag är så jäkla försiktig inte försäga mig, blir nästan att man kanske anar något, men tror inte dom fattat ännu. Vill också känna friheten kunna va helt öppen, trivs ju så bra med mina kollegor men är mycket som kan gå förlorat känns de som, är så bra gemenskap. 

Jag skulle nog kunna ta avstånd från någon som ljugit mig rakt upp i ansiktet.
Svar på tråden Vågar man komma ut på jobbet?