• Agda90

    Försöker alla män vara otrogna på konferens??

    Anonym (Ap7) skrev 2023-11-20 07:35:08 följande:
    Vad tror du att "team building" betyder?
    Jag inte betyder det i alla fall att man ska sätta på kollegan!
  • Agda90
    Anonym (Jes) skrev 2023-11-20 08:34:29 följande:

    Nja inte bara män. Har varit på konferenser och företags kickoff och det där beteendet verkar inte direkt vara styrt av kön utan snarare av alkohol.


    Nu vet jag att min man skulle säga ifrån om något sådant hände. Men hade jag fått veta att någon kvinna raggade på honom på en AW eller konferens så hade hon fått träffa mig på arbetsplatsen och förklara lämpligheten i att ragga på en gift man - på MIN man.

    Ni kan tycka vad ni vill om mitt sätt att hantera det. Men om man arbetar tillsammans så vet man att kollegan har fru/man och barn. Man ger fan i att ragga! Och gör man det så får man ta konsekvenserna av sitt beteende. 
  • Agda90
    Anonym (misosoppa) skrev 2023-11-20 08:49:05 följande:
    Är man på ett större konferenshotell kan det iofs lika gärna vara någon från en annan arbetsplats.

    Jag tror inte heller att du hade uppnått mycket med ett sådant samtal om det inte bara var en mycket ung person som blivit fylleklängig. Den personlighetstyp som anser sig ha rätt att tjuvjaga andras partners bryr sig inte mycket om vad andra tycker. 
    Jag vet att den typen du beskriver inte bryr sig. Men varför ska man sitta vid sidlinjen och inte agera?
    Varför ska den som beter sig som ett svin få lov att göra det utan att få någon som helst konsekvens?
    Varför ska folk som skiter i andra få göra som de vill?

    Jag gör inte det för hennes skull. jag gör det för min egen!
    Jag tänker inte sitta hemma som en tyst liten mus och se på. 
  • Agda90
    Anonym (Kl) skrev 2023-11-20 10:26:02 följande:
    Alla har olika gräns för otrohet. Inte alla som tycker att en hand på låret på kollegan eller plötsliga kindpussar är otrohet tex. Men jag tror det är få som hade uppskattat om deras män beter sig så...
    Och jag som kvinna hade sparkat bakut om någon hade tafsat på mig. Kindpussar hade jag dragit mig undan ifrån och en hand på låret hade mycket väl kunnat sluta med en gaffel i handen på mannen i fråga. 
  • Agda90
    Anonym (Kl) skrev 2023-11-20 11:29:09 följande:
    Väldigt effektivt också att uppmärksamma alla som sitter i närheten på handen:
    -men oj hoppsan, nu är visst din hand på fel ställe!!

    dels pinsamt för mannen, dels inser han att man inte har problem att säga ifrån, plus att man själv slipper en anmälan.  ;)

    Sen finns ju även de män som sliter bort klängiga män från kvinnliga kollegor. En fest hade jag tre kollegor  som blev överdrivet närgångna och en manlig kollega som knuffade bort den han såg bete sig olämpligt.

    (så alla män, nej, men tyvärr väldigt många för att svara ts båda frågor)
    Även om man riskerar en anmälan så är gaffelmärken i handen svårare att förklara för frun. Men jag fattar var du menar. 
  • Agda90
    Anonym (Lova) skrev 2023-11-20 18:37:29 följande:
    De har sagt det rakt ut. Och de har inte varit överförfriskade eller tafsat. Utan gett mycket komplimanger och fina ord, strukit min Axel eller arm diskret och förklarat att de är väldigt attraherade och vill att vi ses på rummet.

    Så inte grisigt men ogenerat. Vilket faktiskt känns värre.. för då vet de mycket väl att de går över gränsen.
    Men det är ju i såna lägen man säger högt och tydligt, så att många hör , "sluta röra vid mig jag är inte intresserad av att följa med upp på ditt rum". 

    Jag hade nog dessutom hällt ett glas vatten över idioten för att kyla ner honom en aning.
  • Agda90
    Anonym (Nanna) skrev 2023-11-20 19:40:38 följande:
    Så du sitter klistrad vid din man sida hela tiden, är med på alla konferanser, affärsresor, julbord ocj andra jobbtillstäningar för att passa så han inte är otrogen och skälla ut alla som raggar eller flirtar med honom. Låter inte som en så speciellt hälsosam relation.  
    Vad folk är otroligt bra på att dra saker till överdrift! 
    Vår relation är mycket hälsosam. 

    Nej, jag följer inte med på allt. Men han tackar ofta nej för han inte dricker och tycker att kollegorna är aptråkiga när det ska supas. När han var iväg med jobb för något år sedan på en kick off till en stor stad i ett annat land spenderade han det mesta av tiden på kvällen med mig i telefon. Det var roligare att prata om vad vi skulle köpa i julklapp till barnen än att gå på krogen med kollegorna. Det är verkligen inte accepterat fullt ut att någon avstår alkohol utan att vara alkoholist. 

    Jag har inga problem att någon flirtar eller försöker småragga på honom. Han säger nej om han fattar vad som händer. Majoriteten av gångerna går det honom helt förbi för han är inte intresserad. Sen kommer han hem, berättar om vad de har gjort och jag påminner honom att det där Lisa gjorde, det var att ragga. Då ser han ut som ett frågetecken. Men skulle en kvinna aktivt arbeta på att få honom i säng trots att hon vet att jag finns, varför ska jag vara snäll tillbaka?
    Jag vänder inte andra kinden till. Har du försökt skada mig får du leva med att det biter dig i röven. 

    Jag har min moralkompass och andra har sin. Jag anpassar min lika mycket som andra anpassar sin efter andra - dvs inte alls
  • Agda90
    Studentpappa skrev 2023-11-21 10:45:39 följande:
    Är han lite eljest då han inte förstår det sociala samspelet?
    Det finns ingen emoji som skrattar tillräckligt för att visa hur jag känner när jag läser det du skriver. Nej, han är inte annorlunda på något vis. Han bryr sig bara inte om kvinnor, andra kvinnor. 

    Vi har pratat om det så många gånger hemma. Efter 20+ år ihop känner man varandra ganska väl. Vi har haft våra kriser genom åren men vi har alltid haft en god kommunikation. 
  • Agda90
    Anonym (Nanna) skrev 2023-11-21 11:11:27 följande:
    Autism som har svårt med sociala koder med andra ord. Och nej, det är inget fel på dem. Kan dock vara lite jobbigt att jobba med folk som inte alltid händer med i det sociala. 
    Det är inget fel på min man. Han är varken autistisk eller har någon annan diagnos. Däremot har han en väl fungerande hjärna till skillnad från många andra klåpare
  • Agda90
    Anonym (Nanna) skrev 2023-11-21 11:11:27 följande:
    Autism som har svårt med sociala koder med andra ord. Och nej, det är inget fel på dem. Kan dock vara lite jobbigt att jobba med folk som inte alltid händer med i det sociala. 
    Och varför finns det ett så stort behov att sätta en diagnos på någon som inte gör som alla andra??
  • Agda90
    Studentpappa skrev 2023-11-21 11:50:31 följande:
    Svårt att göra en annan tolkning utifrån din beskrivning.
    Så bara för att en man ger blanka fan   i andra kvinnor är det något fel på honom?
  • Agda90
    Core skrev 2023-11-21 12:30:35 följande:
    Det paradoxala här är att vi män vet - det är de männen som flippar ur och ligger med nån vinhagga. Alltid han som ska prata med sin respektive hela kvällarna man är ute, fattar du inte hur kvävd han är?
    Du har just bevisat att du vet absolut INGENTING genom att skriva "vi män vet". 
    Min man valde för några år sedan att sluta dricka. Den dagen han valde bort alkoholen var den dagen kollegorna tyckte att han var konstig för HUR kan man låta bli att dricka??? 
    HUR kan det vara att han är kvävd?
    Jag har inte bett honom att sluta dricka. Jag har inte bett honom att ringa mig på kvällarna för att prata en timme när han är iväg. 
    Det är HAN som inte gillar att umgås med fulla kollegor. Och spriten är extremt viktig för många på aktiviteter som sker utanför arbetsplatsen. Eftersom kollegorna inte är prio 1 för min man så blir det att han drar sig undan. 
    Han spenderar hellre en kväll med vänner som känner honom väl än med kollegor som han redan spenderar x antal timmar med till vardags. 
  • Agda90
    Anonym (misosoppa) skrev 2023-11-21 13:06:05 följande:
    Viss skillnad mellan att "ge fan i" och att inte fatta vad som pågår, vilket var din första beskrivning.

    Men min man är blyg, har ingen diagnos men fattar inte heller när kvinnor flirtar. Han brukar säga att jag klubbade ner honom och släpade hem honom till min grotta. Vilket på det hela är sant.

    En tjejkompis som jag lärde känna senare har skojat mycket om hur hon var tokkär och flirtade med honom när de gick på en idrott ihop i tonåren, och han var totalt clueless och bara fokuserad på träning.
    Eftersom han inte bryr sig så ser han inte att det händer.
  • Agda90
    Studentpappa skrev 2023-11-21 12:58:41 följande:
    Det var ju din beskrivning som gav bilden av honom. Jag har ju ingen aning om hur han är. Någon som behöver få förklarat för sig vad som händer socialt låter speciell ja. 

    Det är ju självklart att det inte behöver vara så i verkligheten. Men din beskrivning fick det att låta så.

    Men på din beskrivning framstår han som den hunsade mannen i Macken om du kommer ihåg den serien.

    Men att stå över fester och annat är ju inget ovanligt det har jag alltid haft kollegor som gjort.
    Han är inte hunsad. Men visst kan jag hålla med om att det kan upplevas så utifrån hur jag beskriver honom. 

    För något år sedan hände något där han var nära att förlora mig, och då menar jag inte skilsmässa.  Då blev han väldigt beskyddande. När jag var tillbaka på jobb kunde han ringa 3-4-5 gånger om dagen och kolla läget den första månaden. Mycket har hänt sedan dess. Men det har format oss båda två. 
    Man kan inte placera etiketter på folk (som hunsad eller kvävd) för ibland finns det mer bakom. 

    Vi har gått i terapi båda två för att hitta tillbaka till en normal vardag.  Men vi har förändrats båda två av det som hände. Och vissa saker är vårt nya jag.
  • Agda90
    Core skrev 2023-11-21 13:47:53 följande:
    Frågan är då varför stannar han ens när de andra blir fulla? För att prata i telefon med dig?

    Ja det är ett jävligt skevt beteende, de som är nyktra och inte vill vara i det där åker i regel hem istället för att sitta som något annat wierdo i telefonen med frun hela kvällen
    De gångerna det har hänt har de varit iväg och bott på hotell (inte så lätt att ta en bil och köra 50 mil hem kl 23 på kvällen). Haft något projekt som har avverkats på dagen och middag på kvällen. De gånger kvällen har gått åt det blöta hållet har han tackat för sig och gått till sitt rum. Herregud vad för knäppgök är du som tror att han sitter bland alla kollegor och pratar med mig?
  • Agda90
    Core skrev 2023-11-21 14:27:35 följande:
    Haha då är jag med, inte lika orolig för er då 🤣

    Ja, det lät inte helt friskt om det skulle vara så att han satt i ett hörn på restaurangen och pratade i telefonen
    Vilken syn det hade varit!!! 
    VI är väldigt måna om varandra men vi är inte så tokiga
Svar på tråden Försöker alla män vara otrogna på konferens??