Inlägg från: Anonym (Lingam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lingam)

    Varför ska "happy ending" vara förbjudet?

    Gurksoppa skrev 2023-11-22 06:26:20 följande:

    Vad har äckligt med saken att göra? Ska människor förvägras medicinsk hjälp för att du och vissa anser att det är äckligt? att äckligt minsann är lika dåligt som sexköp? På vilket sätt?


    äckligt eller sexuellt är fortfarande två helt olika saker. Så att besöka någon för sexuell handling, är ju ett sexköp. Att besöka läkare och vården för att kolla prostata, ändtarm, celler på livmodern görs i medicinskt syfte. Stor skillnad. eller ska folk sluta jobba på äldreboende med? sluta jobba på dagis för att det ingår att torka bajs? och torka bajs är äckligt, och ska därför jämföras med sexköp? eller förklara vad du menar


    Sen sade jag inte ens att det är jämförbart med sexköp, utan min poäng är att det är ganska underligt art en person som dessutom jobbar med människor har så dåligt med empati att man inte förstår hur andra kan tycka det är äckligt även om man inte själv tycker det.
  • Anonym (Lingam)
    EpicF skrev 2023-11-22 08:21:38 följande:

    Anonym ((Linga­m) Det är heller inget jag har satt mig emot. Någonsin. Du verkar inte kunna läsa helt bra. 


    Om man måste fråga vad som är äckligt med det så förstår man uppenbarligen inte andra människors upplevelse, dvs bristande empati.
  • Anonym (Lingam)
    Anonym (XXX) skrev 2023-11-22 08:53:55 följande:

    Det vissa här inte kan eller vill förstå - och samma gäller för övrigt debatterna om surrogatmammor - är att även om en del kvinnor som gör sådant har ett val och gör det frivilligt, så skulle det vara helt omöjligt för den som ska ge sitt godkännande till varje enskild kvinna (för någon godkännandeprocess måste det ju vara, för att weeda ut hallickar, surrogatförmedlingar som tar betalt, tvång och trafficking), att bena ut hur mycket det är frivilligt just för henne.

    ...vilka val hon har haft tidigare i livet, vad hon varit med om i skolor och på arbetsplatser, hur hennes uppväxt var - vad hon utsattes för då. Eller vilken press hon är under nu - även en svensk kvinna kan t.ex. tvingas till prostitution av sin pojkvän (det har till och med hänt att unga kvinnor tvingats av sin far, och sedan har han tagit pengarna). En kvinna som synbart "vill" vara surrogatmamma åt sin bror och hans pojkvän eller flickvän-utan-livmoder, kan ha fått till sig att gör hon inte det så utesluts hon från familjen, och kan inte längre räkna med stöd eller hjälp. O.s.v..

    Därför är det mycket bättre att sådant hålls förbjudet rakt av. 


    Det gäller i och för sig många yrken. Ingen kan på förhand kolla till 100 % vem som är lämplig.
  • Anonym (Lingam)
    Xlr8 skrev 2023-11-22 09:31:04 följande:
    Därför att kvinnor har sån dubbel moral, tror dom sitter med alla ess i rockärmen och blir förolämpad åt andra till den graden att dom blir en del i problemet dom vill bli av med. 

    När kvinnor berättar om slidmassage så blir dom hyllad av samma personer som är emot legalisering av sexköp. 

    Dom föredrar att sexköp hålls i det dolda, för ärligt talat lagligt eller ej kommer det ske. I det dolda så kommer tjejer tvingas jobba nästan gratis mot sin vilja. Genom att göra det lagligt och styra upp det finns det möjligheter att dom som jobbar med prostitution en säker arbetsmiljö, pension mm.

    Om det blir lagligt så kommer majoritet av dom i dag illegal köparna välja tjejer eller killar som säljer lagligt. Där av minskar eller nästan försvinner marknaden för tjejer som tvingas till att sälja. Vilket borde vara ett önskvärt mål för framförallt kvinnor. 

    När köpte du sist en dunk HB av någon skum person du ej känner från en baklucka?
    Du köper troligen hellre en bättre produkt till ett något högre pris på systemet, för att slippa krångel och ovisshet. 

    Kommer få massor med kommentarer och tummen ner av kvinnor, som inte läst eller förstått inlägget. Varje sån tummen ner och negativ kommentar utan substans är en person som hellre ser kvinnor upprepade gånger bli våldtagen för korvören. 
    Hur många kvinnor tycker det är OK med den här slidmassagen och att det ska vara lagligt?
  • Anonym (Lingam)
    Xlr8 skrev 2023-11-22 11:30:37 följande:
    Och din kognitiv förmåga är tämligen bristande.
    Har du nå belägg för att trafficking kommer öka?

    Med en legalisering krävs en reglering av marknaden, vilket bör vara underförstått för normal begåvade. 
    Priserna på en reglerad marknaden är just reglerade. Bra då kan vi använda Tyskland som ett dåligt exempel och inte göra samma miss. 

    Sexköpare bryr sig inte vilken person dom köper av, det stämmer nog rätt bra, det dom där emot bryr sig i är att bli dragen inför rätta. 

    Igen vad väljer du köpa en dunk HB av någon på en parkering, få en sämre vara och riskera att få problem med rättsväsendet eller betala 25% för en bättre produkt och göra det lagligt.

    Det är omöjligt och veta om NÅGON går till VILKET yrke som helst, så det saknar relevans.
    Det går där emot att markant minska möjligheter till att dom blir tvingade till det. 
    Kräva svenskt bankkonto, få se pass och ta kopia på det om utländsk medborgare och informera hur och vad dom kan göra OM dom blir pressade att jobba mot sin vilja. 

    Statlig bordell blir rätt svårt att göda dom kriminella på det sättet.

    Med legalisering krävs en reglering och justering av ev en del lagar för att göre det optimalt. 
    Att bara legalisera och släppa helt fritt är till och med jag väldigt emot. 
    Tror du att sexhandel kommer ske öppet och lagligt även om det skulle bli reglerat av staten? Du tror helt plötsligt att sexköpare kommer vilja köpa sex vitt, lagligt och skattat av trygga arbetare? Du tror inte att ett sånt sexköp skulle bli snordyrt och många skulle hellre köpa svart av någon kriminell aktör?
  • Anonym (Lingam)
    Gurksoppa skrev 2023-11-23 06:04:07 följande:
    nej vi förstår inte jämförelserna. Vad har det med något att göra att läkare och anställda inom vård omsorg gör saker som är vårdande och som av vissa empatilösa kan anse äckligt.

    Vad har det med saken att göra? Vad har det med sexköp och happy ending att göra? Det hänger inte ihop. Så varför tas det ens upp i diskussionen? Är det orättvist att vissa människor behöver vård? eller va?

    Vilka vi? Talar du för andra? EpicF  förstår det inte, hur kan det vara äckligt att göra en medicinsk undersökning frågar hon. då har man inte empati fr att andra kan tycka det äckligt med andras kroppar, i synnerhet andras bajshål, som allmänt anses som något äckligt. 


    Det får du fråga den som drog upp analundersökningar, vad det har att göra, för jag har aldrig påstått att det har med sexköp att göra. 

  • Anonym (Lingam)
    EpicF skrev 2023-11-23 10:01:00 följande:

    Anonym (Lingam): Om man gång på gång läser men ändå inte förstår så är det något som är fel. Och då går det inte att hjälpa längre
     


    Du frågade uttryckligen vad som är äckligt med det, hade du förstått andras upplevelse så hade du inte behövt ställa frågan. Hahaha, tror du att jag skulle behöva någon HJÄLP? Ifrån dig? Nej tack. 
  • Anonym (Lingam)
    EpicF skrev 2023-11-23 12:55:57 följande:
    Då frågar jag igen. Vad är det som är äckligt med en medicinsk undersökning? En medicinsk undersökning. Ingeting annars. Utan just en medicinsk undersökning. 

    Uppenbarligen så behöver du hjälp eftersom du fortfarande inte har förstått vad jag frågat om, och troligen inte heller kommer att första efter detta inlägget. 

    Och nej, det är inte att vara empatilös av att fråga vad som är äckligt med en medicinsk undersökning. Ser du ordet medicinsk undersökning? MEDICINSK UNDERSÖKNING 

    Och förövrigt så är det få personer som jobbar och utför ting de tycker är äckligt. 
    Svaret har redan framgått i mina inlägg, men jag kan förtydliga: ANALUNDERSÖKNINGAR ANSES AV MÅNGA ÄCKLIGT EFTERSOM DET HANDLAR OM ETT BAJSHÅL, DET HAR VARIT BAJS DÄR OCH MÅNGA FÖRKNIPPAR SAKER SOM HAR MED AVFÖRING ATT GÖRA SOM ÄCKLIGT.

    Alla som har normal empati och sociala färdigheter förstår detta, och behöver inte ställa en sån fråga.
  • Anonym (Lingam)
    Gurksoppa skrev 2023-11-23 13:55:07 följande:
    Anonym (Lingam) skrev 2023-11-20 23:28:17 följande:
    Tror nog många skulle tycka det var jätteäckligt att peta i ett bajshål, förstår du verkligen inte det?
    Anonym (Lingam) skrev 2023-11-21 14:29:02 följande:
    Att det ör ett bajshål, och saker som det varit bajs i äcklar människor. Är det så svårt för dig att förstå det? Har du så dåligt med empati för andra människor , att du verkligen måste fråga, du kan inte tänka dig in i andras känslor?




    Det är inte du som skrivit här ovan då? Så vad har medicinska undersökningar med happy ending att göra? 
    Därför att jag svarade en person som frågade vad som är äckligt med det, det var inte jag som drog upp det och jag har aldrig påstått att det har med happy ending att göra. Men vad vet jag, massörskan kanske stoppar in ett finger i analen också under runken.
  • Anonym (Lingam)
    EpicF skrev 2023-11-23 15:25:22 följande:

    Anonym (Lingam):  Märkligt att du fortfarande inte förstår vad jag frågade. 

    Jaja, finna tydligen dem som inte förstår trots att de får det in med tesked. Känner empati och sorg för de personer. 


    Du frågade vad som är äckligt med det, och det har jag svarat på flera gånger nu. Men även om jag inte hade svarat, så spelar det ingen roll, poängen var att en empatisk människa med normala sociala färdigheter förstår vad som är äckligt med den medicinska undersökningen, och behöver inte ställa frågan.
  • Anonym (Lingam)
    EpicF skrev 2023-11-24 00:59:52 följande:
    Du har aldrig klarat att svara. 
    Det spelar som sagt ingen roll, poängen var att normala människor förstår det ändå och behöver inte ställe frågan. Har man normal empati så begriper man det ändå.
  • Anonym (Lingam)
    Anonym (V) skrev 2023-11-24 11:17:53 följande:
    Förstår inte riktigt vad ni tjafsar om. Oavsett om det anses äckligt eller inte är det en del av läkarens yrkesutövning och något denne själv valt för att utöva sitt yrke. Om man absolut inte vill göra just det i sitt yrke kan man möjligen välja en annan inriktning som läkare eller ett annat yrke. Det kvittar väl om läkaren anser det äckligt eller inte, denne kan sägas ha tillräckliga valmöjligheter för att kunna välja bort det om det är något otänkbart att utföra. I annat fall har läkaren accepterat sin arbetsuppgift, äcklig eller inte.
    Ja det är väl en självklarhet, har inte sagt annat. Men nu var det så att en person i tråden ändå ställde frågan, och det visar på bristande empati för andras upplevelse. Och de läkarna du pratar om förstår säkert att andra än de finner uppgiften motbjudande, annars är de inte normala rent socialt.
  • Anonym (Lingam)
    EpicF skrev 2023-11-24 11:38:27 följande:

    Anonym (Lingam): Och normala människor förstår frågan och svarar på frågan utan att prata om annat. 

    Och fortfarande har du inte svarat på frågan och jag misstänker att det aldrig kommer något svar. 

    Så vem som egentligen är "empatilös" kan diskuteras. 

    Jag har full förståelse för att folk tycker bajs är äckligt, men det var inte det jag frågade om. 


    Du frågade vad som är äckligt med en medicinsk undersökning, i en diskussion i tråden där någon drog upp analundersökningar. Och den delen av kroppen förknippas av människor med bajs och äckliga saker, det är en av anledningarna till att folk tycker det ör äckligt. Även andras kroppar överhuvudtaget, kan vissa finna motbjudande att hålla på med, i synnerhet vissa delar av kroppen, så detta gäller potentiellt för alla sorters medicinska undersökningar, man behöver normalt inte räkna upp anledningar och utveckla vad som är äckligt, för att andra ska kunna förstå det, har man normal empati och sociala färdigheter så begriper man det ändå.
  • Anonym (Lingam)
    EpicF skrev 2023-11-24 12:15:14 följande:
    Och du klarar fortfarande inte av art svara. Utan fortsätter och prata om saker som inte rör frågan. 

    Brukar du alltid ha svårt att svara på frågor utan att blanda in annat?
    Jag behöver inte svara på det, huvudsaken är att normala människor förstår ändå, det är vad empati handlar om, man behöver inte uttrycka det i ord utan man förstår den andras känsla ändå.
  • Anonym (Lingam)
    Anonym (Bob) skrev 2023-11-25 16:24:53 följande:
    Hur får du in empati i det här ni tjafsar om?
    Har man empati så förstår man varför andra andra skulle uppleva det som äckligt att göra en viss medicinsk undersökning, tex i andras analhål, även om man inte skulle ha några problem med att göra det själv.
  • Anonym (Lingam)

    Jag förstår inte vad det har med saken att göra att de inte jobbar med det. De tycker ändå att det är äckligt. Jag har försökt svara och förklara att vissa människor har en tendens att tycka att främmande människors kroppar är äckliga att hålla på med, i synnerhet vissa delar, som jag gett exempel på. Någon drog upp analundersökningar, då frågade du, vad är äckligt med en medicinsk undersökning, ja just den undersökningen upplever folk som äcklig för att folk förknippar den med bajs och sådana saker. Men även andra medicinska undersökningar, allt som har med andras kroppar att göra, finns det folk som tycker är motbjudande. Jag har inte svaret på exakt vad som gör att vissa andra undersökningar upplevs äckliga av vissa människor. Men man förstår ändå även om de kanske inte kan utveckla det i ord. Och det var just analundersökningar som nämndes i tråden, och det har du fått svar på.


    EpicF skrev 2023-11-25 16:41:36 följande:
    Och folk som tycker det är äckligt jobbar inte inom de yrkena där det kan förekomma. 

    Och jag förstår fortfarande varför folk tycker det är äckligt. Men det har aldrig varit någon fråga. 

    Du däremot klarar aldrig av att svara på en enkel fråga: Vad är det som är äckligt med en medicinsk undersökning?

    Den klarar inte du att svara på. Men en normal människa (med eller utan empati) hade klarat det utmärkt första gången frågan ställdes.
  • Anonym (Lingam)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-11-25 18:18:16 följande:

    Men Lingam! Kom igen nu. Det fattar du väl att folk som väljer människovårdande yrken, olika kategorier inte tycker att det är äckligt. Då skulle de välja annan yrkesbana. Vi kan ta tusen exempel. Som allmänläkare kan du ju inte finna avsky för vissa kroppsdelar. Det är just kroppsdelar och där ingår reproduktionsorganen. Under studietiden framkommer viss aversion från vissa elever. De har redan då valt sin bana. Det är medicinska undersökningar. Du söker symtom eller avvikelser som kan förklara patientens illabefinnande. Ett detektivarbete både i teori och praktik. 


    Samma sak som när du ska igenom delen med obduktion och transplantation. Det kan vara tuffa moment men du ska fixa det. Med full respekt och vördnad för den avliden men ändå trots allt är det ett preparat. Som ska undersökas. Dö har jag viss förståelse för att det är läskigt men absolut inte äckligt. 


    Något som är jävulskt äckligt är ett vomskott på en älg som du ska ta ur. Det är hög spyfaktor på den. 


    Så lägg för fan av med ditt jävla analbabbel. 


    Fattar jag inte att de INTE tycker det? Hur kunde du få något av det jag skrev till det? Det jag skrivit om handlar om att vissatycka det är äckligt att hålla på med människors kroppar, det betyder väl inte att jag inte förstår att det finns de som INTE tycker så!

    Det var inte jag som drog upp analer och medicinska undersökningar, och jämförde olika yrken med happy ending, och jag svarar för övrigt på precis vilka inlägg jag har lust med tack.
  • Anonym (Lingam)
    Anonym (Kimchi) skrev 2023-11-27 11:36:04 följande:
    Om det är din grej att fingra i rectum och att det görs med vinylhandskar och glidslem så håll dig ifrån vården. Låt någon som har fysiska åkommor få den tiden Istället. Skaffa stav som masserar prostatan istället och gör det själv. OM du lyckas få tag på en partner så får det väl bli er grej att leka doktor. Du kan ju tänka dig samkönat sex så då blir det dessutom manlig doktor. Kanske han heter Ben Dover 😅
    Tror du att en person som funderar på att utnyttja en läkarundersökning på grund av sexuella syften skulle låta bli bara för att du säger åt honom? 
  • Anonym (Lingam)
    Xlr8 skrev 2023-11-25 22:58:54 följande:
    Jag är av uppfattningen att åtminstone ett större antal illegala skulle välja köpa vitt.
    Hur ofta går man till en hora? 
    En gång i månaden tror jag är väldigt frekvent och snarare en gång i kvartalet mer rimligt. Någon med erfarenheter som kan bekräfta eller dementera?
    Oavsett så lär det ställas till potentiell förlust om man torskar. Om det innebär 2k extra och 10-20k om du torskar så bör valet rätt lätt.
    Jag kan inte se hur du räknar om du tror att 2 tusen extra skulle räcka, (för övrigt 2 tusen extra mot dagens priser, vem fan skulle betala det, sexköp kostar flera tusen redan om man inte utnyttjar någon icke-svenska eller störd person med psyk- eller drogproblem) men de pengarna skulle sexköparen ju kunna tjäna in på ett år ungefär då, om han väljer illegala köp istället.Hur många sexköpare tror du kommer undan? Och vem ska bevaka detta? Och vem ska betala för den kontrollen?
  • Anonym (Lingam)
    Anonym (Kvinnor vill moralisera) skrev 2023-11-27 14:52:22 följande:
    Det var bara ett exempel på att någon kan ha ett annat syfte än vad ni har
    Olika personer i denna tråd snackar om att själva syftet(sexuellt syfte) är problemet.
    Man skulle då hypotetiskt kunna säga att syftet är religiöst när en kvinna masserar en penis till personen får en utlösning. 

    Jag går inte till läkaren ionödan. 
    Den som utövar tjänsten har inte syftet att erbjuda sexuella tjänster.
Svar på tråden Varför ska "happy ending" vara förbjudet?