Inlägg från: Anonym (Måste du så måste du) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Måste du så måste du)

Har skurit av en del av fingertoppen, hade ni fått och jobbat?

Jag förstår din sits. Måste du jobba, så måste du jobba. Chefen blir sur annars, kollegor blir sura annars, det finns inga vikarier, det är för kort varsel. Jobbar du inte nu kommer chefen beordra in dig på både julafton och nyår som straff. (Vilket kanske händer ändå oavsett) Osv osv. Jag hade gjort som du, tagit min blodiga stump och gått till jobbet och hoppas att det löser sig.

Jag är inbeordrad själv idag på min lediga dag. 8 inbeordringar på 2 månader nu.  

• Anonym (Måste du så måste du)
    Anonym (Ssk2) skrev 2023-11-21 11:10:13 följande:
    Även om det är en gruppbostad så ska ni ha eget avskilt rum där ni kan ta era rast och mat. Även där ni kan ha rapport och dyligt. Ett rum som patienterna inte kommer in i. 

Förstår du inte att detta är något ni ska ta upp med facket då det påverkar eran arbetsmiljö negativt? 

Låt mig gissa, du jobbar på ett privat vinstdrivande företag. 

Ni ska ha förkläden (och handskar) på er i moment där ni kommer i kontakt med kroppsvätskor. Om ni kommer i kontakt med kroppsvätskor under måltider, så ja då ska ni ha förkläden och handskar även då. 
    Ofta med tex. ätstörda så ingår det i arbetsuppgifterna att både laga mat och äta tillsammans med de boende. Dessutom rast kan man inte ha under ensamarbete. Det skall dessutom vara hemlik miljö så handskar är typ när någon skär sig eller som i TS fall gör på sig (händer men väldigt sällan hos mig).
Svar på tråden Har skurit av en del av fingertoppen, hade ni fått och jobbat?