Förvärkar, hur länge?
Hur länge hade ni förvärkar innan bebis kom till världen? Speciellt för er omföderskor
Hur länge hade ni förvärkar innan bebis kom till världen? Speciellt för er omföderskor
Inte alls, jag har inte haft förvärkar någon av graviditeterna.
Två dygn med första.
Tre veckor. sen kom han. Jag rådfrågade men de var sammandragningar sa bm
Sammandragningar som var ofarliga.
andra barnet kom sammandragningarna omkring vecka 20 sonen kom sen 38
Med andra barnet hade jag förvärkar vid två tillfällen under de sista veckorna. Med tredje barnet hade jag förvärkar i flera timmar ca tre dygn innan förlossningen startade på riktigt. Där emellan gick slemproppen och jag hade blodiga flytningar.
Tack för svar.
Började få menvärkliknande smärtor sedan 7:e månaden. De tyckte att jag skulle ta uvi prov. Har nu gjort det och var negativt. Värkarna eskalerar i styrka i en veckas tid nu, har idag tagit Alvedon men känner fortfarande av värkarna. Typ frossa/kallsvettas i samband med dem, huvudvärk, illamående och extremt trött att jag inte orkar prata.
Någon som känner igen sig i symptomen?
Tack för svar.
Började få menvärkliknande smärtor sedan 7:e månaden. De tyckte att jag skulle ta uvi prov. Har nu gjort det och var negativt. Värkarna eskalerar i styrka i en veckas tid nu, har idag tagit Alvedon men känner fortfarande av värkarna. Typ frossa/kallsvettas i samband med dem, huvudvärk, illamående och extremt trött att jag inte orkar prata.
Någon som känner igen sig i symptomen?