Anonym (Hjälp) skrev 2023-11-19 10:15:33 följande:
Jag klarade av att stå emot under kvällen och natten men vaknar i panik och ser att mitt ex inte skrivit något mer och då får jag jordens stress idet! Känns som att mitt ex kör med olika taktiker först så skickades det massa mess om hur hemsk jag var, sen en vecka med fina sms om minnen osv och sen ett där vi aldrig någonsin igen skulle höras och nu skuldbeläggande sms. Jag börjar tvivla på mig själv, är det kanske jag som är hemsk, jag som inte försökt tillräckligt, blir galen!! Det är så jobbigt och så svårt att stå emot för jag har aldrig tidigare älskat så starkt. Mina barn är det enda jag hela tiden tänker på för annars hade jag redan gått tillbaka. Vill vara en förebild för dom och vill aldrig att de ska få för sig att det är ok att bete sig så.
Tänk vad stark du är som klarat ännu en natt! gör ett streck för varje dag du klarar av att stå emot. Fira när du klarat 10 dagar, 25 dagar, 50 dagar. att köpa något litet till dig själv, beroende på hur ekonomin ser ut. Men den där blusen, eller det där magasinet, eller en flaska av favoritvinet, eller bara en god choklad. Belöna dig själv för varje milstolpe. När du tänker på exet tänk på barnen och gör något för dig. gå till gymmet, måla naglarna, färga ögonbrynen, se en film/serie eller läs en bok som du uppskattar. gör sådant som stärker dig! Och gör det för din skull, för dina barns skull.
tänk om du skulle ta ut känslorna i exempelvis löpning (undvik kanske ställen där du kan hamna i en riskfylld situation om det finns sådana). så som bonus att du lämnat en man som skadar dig så blir du själv bättre. Ha det som motivation att det som varit får dig att bli bättre. att du kanske som en bonus får motivation att springa göteborgsvarvet/tjejmilen/stockholm maraton, så både att du lämnat och sen finner ett intresse som stärker dig. Genom att exempelvis springa så kan du frikoppla hjärnan, glömma saknaden för en stund, bara känna friska vindar mot ansiktet, känna hjärtat rusa, och höra naturens brus. Och dina barn kommer få en stark, pigg, och självständig mamma som har självrespekt. som vet sitt eget värde, och som tar hand om sig själv. För sin egen skull.