Anonym (Knäpp) skrev 2023-11-22 12:40:11 följande:
Du vet ju inte vad som är lätt, du gör din egen bedömning för de i ditt tycke lyckas. Om du hade gjort samma ansträngning och investering så hade du kanske lyckats på samma sätt. Men du verkar mest vänta på att någon ska anstränga sig för dig.
om ingen besöker din profil så behöver du jobba med dina bilder. Det finns en massa män som aldrig får chansen för deras första bil är under all kritik. Man behöver inte vara snygg men lite ansträngning och en välskriven humoristisk text så får man mer möjligheter. Be någon om hjälp!
Jag har skrivit till många, inte lika många har skrivit till mig. Nu pratar jag om andra dejtsidor. Så jag har ansträngt mig.
Jag får besök, men inte jättemycket. Och i år så har bara en kvinna skrivit till mig. Hur ska man få ligg då? Jag har bra bilder och bra text.
Men det är väl som det står här:
Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.
Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?
Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.