Anonym (let us fuck) skrev 2023-11-22 12:44:11 följande:
Jag har skrivit till många, inte lika många har skrivit till mig. Nu pratar jag om andra dejtsidor. Så jag har ansträngt mig.
Jag får besök, men inte jättemycket. Och i år så har bara en kvinna skrivit till mig. Hur ska man få ligg då? Jag har bra bilder och bra text.
Men det är väl som det står här:
Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.
Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?
Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.
Ja män mailar mig, men jag blir inte förtjust för det. De som mailar är oftast inte en match eller det jag söker.
som sagt innan, de flesta av mailen kommer från män som bara vill ligga och inte är intresserade av att lära känna djupare eller ens bli kompisar. Nej det är inget att bli förtjust i. Där det fungerar är när man letar upp någon som matchar ens liv och intressen och kommunikationssätt Och det krävs en hel del ansträngning (från bådas sida) för att lyckas med det så att det bär fram till en dejt.
finns ingen anledning att deppa över att det är som det är. Det är inte mer jobbigt för dig som man än det är för mig som kvinna. Men du vill ju gärna se det så.
att du är långtidsarbetslös och inte har något socialt liv hjälper dig inte i dejting, det är detta du måste lösa innan du försöker med att maila kvinnor som har jobb och barn och ett liv.