Inlägg från: nathalie85 |Visa alla inlägg
  • nathalie85

    Hjälp?! Misstänker Ma!!

    3em skrev 2023-12-11 14:01:53 följande:
    Vad tufft! Jag är så ledsen för din skull ❤️ Ja det minskar ju risken såklart men nu fick jag panik och bokade ett till privat ul som är nästa vecka. Jag blir helt knäpp av det här! Jag förstår din känsla av att det blir sista gången efter så många missfall innan. Men än finns det hopp och du är inte för gammal. Det är fint att du har två sedan innan men av någon anledning vill du ha en tredje, förmodar jag. Kan vara en stor sorg ändå av att inte få den drömmen uppfylld. Jag har en dotter sen innan och ett syskon är det enda jag önskar just nu.
    Bra att du bokat ett till ul? Mitt MA var som
    du beskriver. väldigt knappt med symptom? såg ett hjärta på vul i v 7+ nån dag? men magkänslan sa att nåt e fel?
    fostret växte aldrig större men levde ett tag till.. i v 9+ konstaterades ma. 
    gick på flera privata vul för
    jag bara visste..: Hade då 4 barn med graviditer
    med illamående deluxe?

    Blev ett barn efter ma snabbt,
    om det tröstar om det skulle vara så för dig. Då kom illamåendet i v 6 som vanligt !
    uppdatera gärna ❤️
  • nathalie85
    3em skrev 2023-12-23 13:11:01 följande:
    Tyvärr blev det inget till ultraljud pga att jag blev sjuk och fick ställa in. Är så irriterad över att behöva gå igenom hela julen och nyår och inte veta!! Usch, fy vilken ångest det där är. Det var ändå bra att du gick och kollade privat flera ggr så man slipper gå ännu längre med ett dött foster. Jag har haft illamående men väldigt svagt, inga kräkningar eller så utan mest avsmak för vissa livsmedel. Det här varade några få veckor kring tiden jag var på vul i v 7+1. Men de andra symtomen som ökade flytningar, molvärk, ömma bröst osv har jag inte känt röken av. Nu är i v 11+3 och känner ingenting alls! Så antingen är det en väldigt lurig bebis eller så är det ett MA. Känns som en evighet tills kub! Hur mår du nu?? ❤️
    hoppas hoppas allt e bra med den lilla❤️ 
    mitt ma var två år sedan, och fick inga djupa sår av det. annat en att man verkligen känner sin kropp och lita på den. Jag blev ju gravid snabbt efter och har nu en 1 åring hemma:). 

    Men önskar syskon och hoppas börja försöka i vår, och efter ma/ mf är
    man nog alltid skeptisk:(. 
    Glöm ej uppdatera efter ul! håller tummarna!
  • nathalie85
    3em skrev 2024-01-05 13:15:08 följande:

    Gjorde kub igår och det visade sig att allt är bra med den lille där inne ❤️ Fick lägsta möjliga risk. Som jag tidigare har beskrivit så har mina symtom varit mycket diffusa men nu vet jag att det inte alltid behöver betyda att det är missfall eller ma på gång. Det finns ju aldrig några garantier för att den här graviditeten kommer sluta lyckligt men jag måste nu bara försöka tänka positivt och våga hoppas på att vi kommer få det här barnet i sommar. Hur går det för er andra? ❤️


    fina nyheter ❤️❤️
Svar på tråden Hjälp?! Misstänker Ma!!