Inlägg från: iNikk |Visa alla inlägg
  • iNikk

Byta bana vid 53 år... gärna tips

Är utbildad och jobbat inom en väldigt snäv nisch. Har konsultat i många år men känner nu att det är allt svårare att få uppdrag samtidigt som jag även har tröttnat lite på det jag gjort.
    Har haft det bra men inser att jag måste gå ner i ersättning och "frihet".
    Funderar alltså nu på att byta bana men då min tidigare erfarenhet är som sagt väldigt snäv så kommer jag inte ha särskilt mycket nytta av den och jag kommer få börja om i princip på ruta ett.

Har funderat på att sätta upp mig som timvikarierande lärare (utan behörighet) på grundskola och gymnasium för att testa det. Då kan jag också behålla min konsultfirma tillsvidare. Är dock inte beredd att lägga flera års studier på att bli en behörig lärare.
    Andra alternativ som jag funderat på är väktare, asfaltsläggare, brandman, ta c-körkort och köra lite...

Är frisk o stark, gillar att vara utomhus, har inte tummen mitt i handen, ordningsam, bra driv när det behövs har kandidatexamen (om det nu visar på någon form av standard - är ivf inte analfabet). Vill helst tjäna mer än minimilön men ställer inte jättehöga krav. Jobbar hellre med något i mitt tycke trevligt för mindre pengar än tvärtom.

Skulle gärna vilja ha tips på sysselsättning med eller utan kortare vidareutbildning. Glad

Jobb som jag inte vill syssla med:
    - Äldrevården
    - Förskola
    - Taxi/buss
    - Bud
    - Lokalvårdare
    - Restaurang
Svar på tråden Byta bana vid 53 år... gärna tips