• ffvvmb

Falskt positivt/spökstreck Clearblue testa tidigt???

Jag har läst lite trådar mm ang Clearblue testa tidigt men blir fan inte klok. Har vad jag kan komma ihåg aldrig använt dessa förut men jag har två barn sedan innan och har gjort många graviditetstest i mina dagar men ALDRIG varit med om något sånt här.

Har iallafall haft en del graviditetssymptom såsom molvärk och spänd över livmodern, vattniga/äl-aktiga flytningar, svullen och lite illamående. Så tänkte jag provar att ta ett test. Provar då Clearblue och ser skymten till ett streck. Efter kanske 10-15min så är där ett svagt men FULLT synligt streck som även är åt det blåa hållet. Givetvis får man upp hoppet. Gör om ett dagen efter men som man knappt ser något på men efter en liten stund så är det även där ett fullt synligt men svagt streck. Gjort ännu ett idag men som är svagare men samma där, det syns och det är inte grått i färgen. Fattar inte, kan Clearblue visa så jäkla fel? Spökstreck/falskt positivt vad man än vill säga, HUR kan det ske på flera tester? Har aldrig någonsin varit med om att ett graviditetstest har ens visat tillstymmelse till ett till streck förutom dom två gångerna jag faktiskt varit gravid. Är det så här det blir på cb tester så kan jag ju säga att det är sista gången jag köpt ett sånt iallafall, katastrof i mina ögon. Har någon varit med om samma? Hur gick det, gravida eller inte?

Lägger in lite bilder, ingen aning om kvalitet på dessa när dom laddas upp. Men syns enormt mycket mer i verkligheten än på bild samt på bild syns det inte att strecken faktiskt är blå.

• Svar på tråden Falskt positivt/spökstreck Clearblue testa tidigt???
  • ffvvmb
    Cececilia skrev 2023-11-17 10:20:17 följande:

Jag vet dem som fått linjer på både dessa tidiga och deras vanliga där det inte varit någon graviditet. De kan t.o.m. ge streck med vatten. De är katastrof. 

Sen att vissa streck visar sig vara graviditeter är nog för att de fått såna här streck innan det varit möjligt att testa. 

Alltså det är ju helt vansinnigt. Dom som ändå är såpass stor på marknaden, borde ju för fasen bojkottas haha. Att till och med ge utslag på vatten är ju helt galet, det bör ju ske något när såpass många får missvisande resultat, dom resten borde ju inte ens få säljas. Men då har man lärt sig nåt iallafall, Clearblue är skit.Kräks
  • ffvvmb
    Anonym (Li) skrev 2023-11-17 10:15:08 följande:

Min erfarenhet är att svaga streck som inte ökar antingen är negativa eller en avstannad graviditet. Dvs, på två dagar borde resten blivit tydligare om det var en framskridande graviditet. 

Ja det kan jag hålla med om! Vet bara från när jag var gravid med dottern så tog det en stund innan strecken ens ökade i styrka även om den graviditeten var normal men ja jag börjar ju släppa tanken på att det ens skulle kunna vara en graviditet denna gång.😮?💨
  • ffvvmb
    Cececilia skrev 2023-11-17 10:35:28 följande:

och lycka till såklart, hoppas du får ett tydligt plus snart 😊

Tusen tack!!☺️
  • ffvvmb
    Anonym (Oak) skrev 2023-11-17 10:38:58 följande:

Det är svårt att säga. Om jag var du så skulle jag utgå från att det är negativt.

fotot nedan var ett falskt positivt för min del?

Ja det är verkligen svårt att säga nåt men Clearblue borde ju fan omgående ta bort dessa tester tycker man. Jo jag har gjort det en stund, bara intressant att se om och hur många som kan vart med om liknande.

Men alltså det är ju helt galet! Det där hade jag tolkat som ett positivt så då förstår man verkligen hur pass fel dom kan visa, otroligt trist!
  • ffvvmb
    Anonym (Oak) skrev 2023-11-17 11:02:39 följande:
    Ja det är faktiskt helt sjukt! önskar dig all lycka och hoppas att jag har fel och att du Om några dagar får positivt 🥰
    Verkligen! Kan ju bli fruktansvärt fel det där och jobbigt om man vill ha ett plus och tror man fått ett, usch..

Tack snälla!❤️ Man börjar ju ge upp hoppet en hel del men återstår att se!🥰
Svar på tråden Falskt positivt/spökstreck Clearblue testa tidigt???