• Anonym (M)

Svartmålad

molly50 skrev 2023-12-05 14:02:09 följande:
    Och hur tycker du det fungerar för TS när han försöker ta kontakt med mamman?
    Det går dåligt men då skriver han ju heller ingenting som jag föreslagit.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-05 14:10:07 följande:
    Och TS försöker ju och gör sitt nästa.
    Vad mer tänker du att han ska/kan göra?
    Om du inte förstår vad jag skrivit att TS kan göra så vet jag inte vilket språk jag ska skriva det på för att budskapet ska gå fram.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-05 14:12:04 följande:
    Nej,men varför skulle han göra det när han inte vill?
    Han har ju dessutom en ny flickvän.
    Därför att han vill vara med sitt barn. Vad tror du att han är ute efter med sin trådstart? En ny flickvän kan inte mäta sig med att få se sitt barn växa upp och bo med sitt barn. Det är ändå antagligen slut om några år, men relationen till ens barn varar resten av livet.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-05 14:09:01 följande:
    Eller för att hon är kränkt över att bli lämnad och använder barnet som en slags hämnd?
    Otroligt barnsligt och lågt om det är så.
    Men hade hon velat ha TS tillbaka så borde hon ju ha blivit glad över hans kontaktförsök. Eller hur.
    Inte om hon är kränkt och hon tror att han bara är ute efter barnet. Om han däremot försöker få henne att ta honom tillbaka och förlåta honom, så vore det nog annat ljud i skällan. Säger han bara de rätta orden så. Som han gör nu är uppenbarligen helt fel eftersom det inte funkar.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-05 14:16:43 följande:
    Jo,vi alla här vet vad du tycker att TS ska göra.
    Men du vägrar ju förstå att han inte vill.
    Och att mamman uppenbarligen inte heller vill ha med honom att göra.
    Så vad tycker du han ska göra mer än det han redan gör?
    Om du redan vet det så varför ställer du då frågan till mig då hur jag tänker han ska göra mer? Jag har redan svarat på det. Jag kan bara svenska.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-05 14:19:27 följande:
    Att man har en ny partner hindrar inte att man kan ha kontakt med sitt barn.
    Och vad tror du är bäst för barnet?
    Att växa upp med två föräldrar som inte tycker om varandra och inte har det bra,eller med en förälder med en ny partner där de båda tycker om varandra och har ett sunt förhållande?

Och vad får dig att tro att det snart är slut mellan TS och hans nya?
    Nej men vad bra då, då kan TS ha kontakt med barnet nu då och inga problem. Tråden kanske kan stängas enligt dig? För allt funkar ju så bra nu när TS har en ny partner?

Det där med att tycka om varandra och hur deras förhållande skulle bli har jag redan svarat på förut i tråden. Se gärna mina andra inlägg så får du svaret på dina funderingar.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-05 14:21:30 följande:
    Återigen,varför skulle TS ta henne tillbaka när han inte vill?
    Kontakt med barnet kan han ha ändå.
    Han vill bara inte vara tillsammans med mamman.
    Är det svårt för dig att förstå?
    Jag har redan svarat och gett ett ganska starkt skäl till att man skulle vilja göra den uppoffringen.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-05 14:23:42 följande:
    För att du borde veta,vid det här laget,att TS inte kommer att lyda dina råd då han varit tydlig med att han inte vill.
    Och inte heller mamman.
    Då borde du kunna lyssna på det och ge honom andra råd ut efter det. 
    Det som kanske skulle fungera för dig behöver inte fungera för alla andra. 
    Det här har jag också svarat dig på. Att jag svarar på dina frågor om mitt resonemang är en annan sak än att jag inte skulle inse att TS inte tänker göra så. Frågar du så kommer jag att svara.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-05 14:26:10 följande:
    Men herregud! Han kan ju inte det pga att mamman vägrar honom det.
    Vad är det du inte förstår?
    Det är ju därför han måste gå den juridiska vägen.
    Det var du som påstår att det funkar bra att ha en relation med barnet ändå. Men uppenbarligen gör det inte det.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2023-12-05 14:26:45 följande:
    Men du verkar inte tänka på hur det skulle bli för barnet. 
    Jag har svarat på det också. Om TS anstränger sig för deras förhållande så höjs sannolikheten att hon också gör det. 
Svar på tråden Svartmålad