• molly50

Svartmålad

Anonym (M) skrev 2023-12-05 14:23:21 följande:
    Nej men vad bra då, då kan TS ha kontakt med barnet nu då och inga problem. Tråden kanske kan stängas enligt dig? För allt funkar ju så bra nu när TS har en ny partner?

Det där med att tycka om varandra och hur deras förhållande skulle bli har jag redan svarat på förut i tråden. Se gärna mina andra inlägg så får du svaret på dina funderingar.
    Men herregud! Han kan ju inte det pga att mamman vägrar honom det.
    Vad är det du inte förstår?
    Det är ju därför han måste gå den juridiska vägen.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 14:24:41 följande:
    Jag har redan svarat och gett ett ganska starkt skäl till att man skulle vilja göra den uppoffringen.
    Men du verkar inte tänka på hur det skulle bli för barnet. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 14:26:19 följande:
    Det här har jag också svarat dig på. Att jag svarar på dina frågor om mitt resonemang är en annan sak än att jag inte skulle inse att TS inte tänker göra så. Frågar du så kommer jag att svara.
    Varför fortsätter du då tjata om att han ska försöka få henne tillbaka?
    Trots att han har varit tydlig med att han inte vill?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 14:27:22 följande:
    Det var du som påstår att det funkar bra att ha en relation med barnet ändå. Men uppenbarligen gör det inte det.
    För att mamman vägrar! 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 14:28:42 följande:
    Jag har svarat på det också. Om TS anstränger sig för deras förhållande så höjs sannolikheten att hon också gör det. 

Det har antagligen tagit slut av en anledning.
    Sp vad är det som säger att det skulle fungera om de försökte igen?
    I synnerhet när varken TS eller mamman vill.
    Och du tycker att TS ska anstränga sig och säga förlåt.
    Det enda han har gjort är att göra slut. Det behöver han inte be om ursäkt för så länge han skötte det snyggt.
    Däremot borde mamman be om ursäkt som svartmålar honom och använder barnet som ett slagträ emot honom.
    Det är så lågt det bara går att sjunka.
    Hon är den som borde anstränga sig för att TS ska få en bra relation med sitt barn! 
    Varför ska bara TS göra det?
    Han gör redan det han kan.

• molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 14:29:11 följande:
    Ja precis, så påstå då inte att det går bra för TS att ha en relation med barnet ändå.
    Det hade säkert fungerat bättre om mamman inte hade satt sig emot. 
    Så varför klagar du inte på henne?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 15:21:28 följande:
    Jag säger att om han gjorde det så skulle det kunna funka. Du frågade mig frågor om hur det skulle gå till.

Ja alltså mamman har ju inte startat en tråd där hon frågar mig hur hon borde göra så jag kan ju inte säga någonting till henne om vad jag tycker om hennes beteende. Det är helt OT och inte applicerbart här.
    Men han vill ju inte.
    Och det tog antagligen slut av en anledning.
    Så varför skulle det funka bättre om de försökte igen?
    I synnerhet när ingen av dem vill?

Nej,men du uttalar dig ändå på ett sätt som att du tycker det är synd om henne för att hon blev ledsen när TS gjorde slut.
    Det är fullt förståeligt att man blir ledsen när ett förhållande tar slut.
    Men inte att man försöker hämnas genom att svartmåla den andra parten använda barn som slagträ mot densamme.
    Men det har du inte nämnt ett ord om.
    Bara att TS borde anstränga sig,
    Något han,för övrigt ,redan har gjort och gör.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 15:25:26 följande:
    Jag har redan svarat på ett par gånger varför jag inte säger något till henne. Och nu tycker jag att det är du som kan svara på mina frågor för en gångs skull. Varför fortsätter du ställa samma frågor om och om igen när du bara kan läsa mina tidigare inlägg istället? För svaren framgår där.
    Och hade du själv accepterat att inte få bo med dina bebisar efter att de kom till världen? Hade du tyckt det var ett bra alternativ att kämpa med myndigheter och vänta på att kanske få träffa dem någon gång i framtiden? Och att acceptera argument som att du kan bygga en bra relation till dem ändå, även om man inte har så mycket tid ihop. Låter det bra i dina öron?

Nu är det faktiskt dags för dig att svara på mina frågor.
    Vet du vad. Om jag hade haft barn med mitt ex och mitt ex hade svartmålat mig och påstått att jag är farlig och försökt använda mina barn som ett slagträ mot mig så hade jag dragit in det juridiska direkt.
    Jag hade aldrig i livet velat försöka få tillbaka personen.
    Än mindre bett om förlåtelse när det enda jag har gjort är att göra slut.
    Om mitt ex hade betett sig så illa och förvägrat mig kontakt med mina barn så hade jag satt hårt mot hårt och visat att jag kan samarbeta och inte alls är den person mitt ex utger mig för att vara.
    Precis det TS gör.
    Varför skulle man vilja gå tillbaka till någon som smutskastar en och dessutom drar in ett barn i det hela?
    Ska ett förhållande fungera så ska båda vilja.
    Och här vill ingen av dem.
    Så varför ens anstränga sig för att bli ihop med sitt ex när det är kontakt med barnet man vill ha,om man kan få det på andra sätt?
    Det är klart att det är bra om man kan ha en bra relation med sitt ex,för barnets skull.
    Men det kan man ha utan att för den sakens skull bli ihop igen.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 16:47:49 följande:
    Jag har svarat på hur och varför det skulle kunna funka.
    Han vet inte om hon kommer vilja det om han framställer det på rätt sätt.

Jag bryr mig väl inte om ifall det är synd om henne, jag har inte skrivit någonting om att jag tycker det. Jag kan inte göra någonting åt henne eller hur hon beter sig. TS har presenterat situationen som den är med henne, och det är utifrån det jag skriver som jag gör. Jag kan liksom inte ändra på henne, spelar ingen roll om jag så skulle skriva att hon är en skitstövel, det är inte relevant. Det hjälper inte TS att komma närmare sitt barn.
    Nej,men han vill ju inte! Så varför firtsötter du envisas med att han ska försöka med det?
    Man kan ha en bra relation till sitt ex utan att vara ihop.
  • molly50
    molly50 skrev 2023-12-05 20:07:10 följande:
    Nej,men han vill ju inte! Så varför firtsötter du envisas med att han ska försöka med det?
    Man kan ha en bra relation till sitt ex utan att vara ihop.
    *Fortsätter.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 16:49:20 följande:
    Läs gärna mina frågor igen för du svarar inte på dem.
    Jag svarade på frågorna du ställde.
    Är du inte nöjd med svaret är inte det mitt problem.
    Så nu tänker jag avsluta diskussionen med dig då vi ändå inte kommer någonvart.
    Så du får sista ordet. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 21:13:10 följande:
    Jag vet att det är så det ser ut, det jag frågade var om Molly50 själv skulle vara nöjd med det om det hade gällt hennes bebisar. Kvinnor som själva har haft  sina barn från dag ett, det är lätt för dem att säga att män ska ha det så, men vad hade de själva känt inför ett sånt upplägg? TS har fortfarande inte ens sett sitt barn. Jag skulle gissa att det inte är önskvärt alls.
    Jagh vet att jag inte skulle svara dig mer.
    Men som ett sista svar till dig.

Jag skulle självklart vilja vara med mina barn på heltid.
    Men nu pratar vi om et barn som är några veckor gammalt och har ett större behov av sin mamma den första tiden med amning osv.
    Så hur tänker du att det ska gå till om TS ska ha barnet på heltid med övernattningar osv direkt med ett så litet barn när han inte vill vara ihop med mamman?
    Tyvärr så är det ju så det ser ut för män,även om man bor tillsammans.
    TS och hans ex är dessutom separerade.
    Så då måste TS kanske vänta med övernattningar osv tills barnet är stort nog att klara av det.
    Men umgänge ska han kunna få tidigare om mamman börjar samarbeta och soc och FR fastställer att TS är pappan.
    Det är barnets rättigheter det handlar om.
    Inte vad som är bäst för föräldrarna.
    Så nu hoppas jag att mitt svar duger för nu kommer jag inte att svara dig mer. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 21:13:10 följande:
    Jag vet att det är så det ser ut, det jag frågade var om Molly50 själv skulle vara nöjd med det om det hade gällt hennes bebisar. Kvinnor som själva har haft  sina barn från dag ett, det är lätt för dem att säga att män ska ha det så, men vad hade de själva känt inför ett sånt upplägg? TS har fortfarande inte ens sett sitt barn. Jag skulle gissa att det inte är önskvärt alls.
    Och vem beror det på att TS inte har fått träffa sitt barn?
    Inte är det på TS,i alla fall.
  • molly50
    Anonym (N) skrev 2023-12-05 23:17:36 följande:
    Nej, det vill hon inte. Hon vill, likhet med alla inkl ts, att du ska LYSSNA på ts och höra vad han säger. Komma med råd utifrån det han säger. Inte komma med usla råd om att han ska bli tillsammans med mamman, en mamma som dessutom svartmålar honom, har klippt all kontakt, förstör för ts, gör att ts inte har fått träffa sott nyfödda barn och dessutom inte vill ha med ts att göra. 

Det ts ska göra är att ta det den juridiska vägen. Det är den enda vägen som fungerar i detta läget. Varför kan inte du förstå det? Varför måste du igen, igen, igen och igen säga att ts ska bli tillsammans med mamman eftersom det är enda chansen han har för att få träffa sitt barn och få en vettig relation? 

I ts fall så handlar det om resultat. Inte vem som har rätt. Förövrigt så har ingen av föräldrar rätt till umgänge med sitt barn, men barnet har rätt till umgänge med sina föräldrar! 

Du är som en repade gammals skiva som enbart går på repit. 
    Tack! Exakt vad jag menar. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-06 00:02:11 följande:
    Och nej hon skrev INGENTING om att lyssna i inlägget jag pratar om, där du svarar mig att jag inte förstår henne. Hon frågar mig om vems fel det är. Så jag tror faktiskt att det hon vill är att jag ska skylla på mamman och att vi här i tråden ska sitta och hålla med varandra om att det är mamman som är boven i dramat. Men att jag och alla andra här tycker mamman gör fel förändrar ju ingenting alls i det vi diskuterade. Jag konstaterade att föregående talare hade själv inte gillat att ha det upplägget som ni skriver att TS ska ha, det var vad hon svarade mig. Men då svarar hon till mig, och vems fel är det. Det hjälper som sagt inte att sitta här och konstatera vems fel det är, fortfarande är det upplägget inte önskvärt alls, det höll hon ju med om. 
    Jag vet att jag hade avslutat diskussionen. Men eftersom du verkar vilja få det till att jag menar något annat än det jag skrev så känner jag att jag måste rätta till det.
    Du har fel. Du har missförstått mig.
    Jag skrev att jag självklart skulle vilja ha mina barn på heltid.
    Men jag skrev inte att jag tycker det är ett bra upplägg att försöka bli tillsammans med den andra föräldern igen.
    Snarare tvärtom. I synnerhet när föräldern beter sig så som TS ex.
    När en förälder vägrar samarbeta och svartmålar,som mamman i det här fallet,så återstår kanske bara att ta det den juridiska vägen för att försöka få till ett samarbete.
    Ska du svara på frågor så är det bra om du läser vad man skriver först. 
    Och är något oklart så är det bara att fråga.istället för att tilldela mig åsikter jag inte har.
    Det får bli mitt sista svar till dig i den här diskussionen. 
  • molly50
    Anonym (Oroad) skrev 2024-04-29 14:44:31 följande:

Funkar inte med samarbets samtal hos FR, mamman vill att jag ska åka till Gävle hos henne föräldrar för att träffa barnet fast hon bor i Örebro och jag i Göteborg, säger att de är där ungefär hälften av tiden. Säger också att de ska flytta till Gävle nu...
    Har fortfarande inte fått träffa barnet och får hela tiden höra hur det inte finns tid på passande tider för att barnet har aktiviteter och det bara finns i princip 1 ledig timme på hela veckan där det går träffas, men den tiden funkar inte för mig, jag har ju jobb om dagarna. Får även konstiga regler om hur de ska se ut när vi ses t ex att jag ej får röra barnet för att det är känsligt för RS virus.

Hur ska jag kunna ha umgänge om dom bor på andra sidan landet?

Känns helt hopplöst, jag ska kontakta jurist.

Jag tycker absolut att du ska kontakta jurist. Kontakta tingsrätten.
    Hon verkar försöka förhindra umgänge.
    Och det ser inte bra ut för henne,i så fall.

Och vilka aktiviteter har hon med ett så litet barn?
    Det borde vara c:a 5 månader nu,om ens det,och då finns det väl inte så många aktiviteter man kan göra med barnet.
    Så det låter som att hon försöker förhindra umgänget.
  • molly50
    Anonym (Oroad) skrev 2024-04-29 16:05:24 följande:
    Jag vet inte vad det är för aktiviteter, får inte höra så mycket om det och jag får höra att jag är egoistisk(mot barnet) som föreslår att planera dessa aktiviteter på andra tider/dagar så vi kan ses. Får också höra att umgänget med mormor/morfar/morbror m. familj och kusiner är viktigare än umgänget med mig för att de varit med från start och barnet känner dom.

Men jag har ju inte alls FÅTT vara med! 

Det är mitt problem lösa att ha umgänge i Gävle när hon flyttar dit också, jag tycker inte att hon ens borde kunna flytta med vårt barn sådär bara för att hon fick ensam vårdnad vid födsel.

Verkar inte heller svårt hitta tid för att umgås med dom eller någon oro för RS virus där..
    Som jag skrev så låter det som att hon försöker sabotera umgänget.
    Och det kommer att ligga henne i fatet vid en ev vårdnadstvist.
    Jag tycker du ska kontakta TR och fråga om råd.
    De kanske kan hjälpa dig.
Svar på tråden Svartmålad