Anonym (M) skrev 2023-12-05 15:25:26 följande:
Jag har redan svarat på ett par gånger varför jag inte säger något till henne. Och nu tycker jag att det är du som kan svara på mina frågor för en gångs skull. Varför fortsätter du ställa samma frågor om och om igen när du bara kan läsa mina tidigare inlägg istället? För svaren framgår där.
Och hade du själv accepterat att inte få bo med dina bebisar efter att de kom till världen? Hade du tyckt det var ett bra alternativ att kämpa med myndigheter och vänta på att kanske få träffa dem någon gång i framtiden? Och att acceptera argument som att du kan bygga en bra relation till dem ändå, även om man inte har så mycket tid ihop. Låter det bra i dina öron?
Nu är det faktiskt dags för dig att svara på mina frågor.
Vet du vad. Om jag hade haft barn med mitt ex och mitt ex hade svartmålat mig och påstått att jag är farlig och försökt använda mina barn som ett slagträ mot mig så hade jag dragit in det juridiska direkt.
Jag hade aldrig i livet velat försöka få tillbaka personen.
Än mindre bett om förlåtelse när det enda jag har gjort är att göra slut.
Om mitt ex hade betett sig så illa och förvägrat mig kontakt med mina barn så hade jag satt hårt mot hårt och visat att jag kan samarbeta och inte alls är den person mitt ex utger mig för att vara.
Precis det TS gör.
Varför skulle man vilja gå tillbaka till någon som smutskastar en och dessutom drar in ett barn i det hela?
Ska ett förhållande fungera så ska båda vilja.
Och här vill ingen av dem.
Så varför ens anstränga sig för att bli ihop med sitt ex när det är kontakt med barnet man vill ha,om man kan få det på andra sätt?
Det är klart att det är bra om man kan ha en bra relation med sitt ex,för barnets skull.
Men det kan man ha utan att för den sakens skull bli ihop igen.