Svartmålad
Anonym (M) skrev 2023-12-06 00:02:11 följande:
Och nej hon skrev INGENTING om att lyssna i inlägget jag pratar om, där du svarar mig att jag inte förstår henne. Hon frågar mig om vems fel det är. Så jag tror faktiskt att det hon vill är att jag ska skylla på mamman och att vi här i tråden ska sitta och hålla med varandra om att det är mamman som är boven i dramat. Men att jag och alla andra här tycker mamman gör fel förändrar ju ingenting alls i det vi diskuterade. Jag konstaterade att föregående talare hade själv inte gillat att ha det upplägget som ni skriver att TS ska ha, det var vad hon svarade mig. Men då svarar hon till mig, och vems fel är det. Det hjälper som sagt inte att sitta här och konstatera vems fel det är, fortfarande är det upplägget inte önskvärt alls, det höll hon ju med om.
Vi är rätt många som i flera inlägg sagt att du ska lyssna/se vad ts har skrivit. Till och med ts har bett dig göra det.
Du är den enda som pratar om "vems fel det är". Faktum är att det är ingens fel, dvs ingen har fel och ingen har rätt.
Du har skrivit att antigen så blir ts tillsammans med mamman, bor med henne och får ha sitt barn på heltid. Eller så får han inte alls ha sitt barn, kanske umgänge då och då. Det är de alternativen du har skrivit att ts har.
Ts ska ta kontakt med familjerätten och be att då göra faderskapatest. Sedan ska han tillsammans med mamman ha samtal med familjerätten om hur de ska lösa umgänge med med barnet. Kanske även också få till gemensam vårdnad, om mamma vill. I dagsläget har mamman ensam vårdnad.
Om man öht ska skylla på någon så kan man skylla på båda två då de hade oskyddat sex utan att tänka på eventuella konsekvenser.