• Anonym (N)

Svartmålad

Anonym (M) skrev 2023-11-27 21:50:09 följande:
    Här är inlägg 40 som ts skrivit: "Du har snöat in dig på att jag ska försöka få till ett förhållande med någon jag absolut inte vill ha ett förhållande med och som absolut inte vill ha ett förhållande med mig. 

Men tydligen så har du missat detta inlägg, trots att det var ett svar till dig. 

Det står svart på vitt att ts inte vill ha ett förhållande och att kvinnan, mamman till barnet, inte heller vill ha ett förhållande med ta. Och ändå så anser du att det är det som ska till för att ts ska få en fin relation till sitt barn. 

Hur hade du tänkt att ts ska försöka få tillbaka henne när hon inte ens vill ha kontakt med ts? Ts har prövat att få kontakt och hon har ignorerar. 
  • Anonym (N)

Anonym (M): Missade igen att läsa inläggen 40 som skrevs av ts? 

• Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 15:43:00 följande:
    Ponera att ts och mamman försöker igen, flyttar ihop tillsammans med barnet trots att förhållandet är dåligt. Hur tror barnet mår? Du tror du ts och mamman mår? 

För att man ska kunna ha ett förhållande så måste båda vilja. I detta läget vill ingen av de. Dessutom  är det svårt att försöka bli tillsammans med någon som visar tydligt att denne absolut INTE vill. 

Faktum är att du tänker inte alls. Du tänker inte på barnets bästa, ts bästa eller mammans bästa. Det enda du gör i tråde  är att komma med idiotiska kommentarer. Vad får du egentlige  ut av det? 

Och nej, ts behöver inte alls missa mycket av bebistiden för att de inte bor tillsammans och han behöver inte alls bara en total främling för barnen. 

Men med ditt resonemang så skulle inga föräldrar idag vara skilda/separerade/bo var för sig. Psykvården hade förmodligen fått massor att göra pga av alla föräldrar som tvingas bo tillsammans trots att de varken  vill eller gillar vandra. För att inte tala om alla barn som kommer att må dåligt av att bo i ett dålig hem. 
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 16:26:33 följande:
    I detta läget ja, men om det läget ska bestå är ju upp till dem. TS kan bara ändra på sig själv, och hon kan också ändra sig om TS gör henne nöjd.

TS ÄR en främling för barnet. Och så kommer förbli tills han eventuellt får gehör från myndigheter. EVENTUELLT. Och det tar tid med alla dessa byråkratiska processer och beslut.

Jag har aldrig skrivit någonting om att någon ska tvingas vara ihop. Det är upp till TS hur han försöker påverka situationen.
    Du skriver dock att enda sättet för ts att få vara med sitt barn, få en relation med barnet och inte vara en främling är att han blir tillsammans med mamman och att de bor tillsammans. 

Nej, det tar inte speciellt mycket tid. En faderskapsutredning bör redan vara igång eftersom socialtjänsten måste påbörja den på dag 15 efter barnets födelse. 
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 19:50:26 följande:
    Jag har redan förklarat det, därför att man vill vara och bo ihop med sitt barn från start. Hur kan det fortfarande vara oklart för dig? Du upprepar ju bara samma frågor som svaren redan framgått i mina inlägg flera gånger tidigare i tråden. Tryck på visa endast så kanske du slipper ställa samma frågor fler gånger.
    Eftersom mamman till barnet inte vill ha kontakt med ts så kan inte ta på tillsammans med sitt barn från start. Det innebär dock inte att han inte kan ha en relation till sitt barn. Är det så svårt för dig att förstå? 

För att två människor ska kunna bo tillsammans så krävs att dessa två personer VILL BO MED VARANDRA. Det vill inte ts och mamman till barnet. Är det också något som aldrig går in för dig? Som du aldrig kommer att förstå? 
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 20:03:31 följande:
    Jag har redan svarat på det. Mamman kan ändra sig om TS tänker om och kommer fram till att han vill ha bättre tillgång till sitt barn och kanske till och med bo med barnet, istället för att ha det som nu och vänta och hoppas och missa. Då kan han ha en chans att få mamman att ändra sig också. Människor kan överkomma sina svåra problem och gammalt groll.
    Nej, du har aldrig svarat på det. Enda svaret du get är att de kan endra sig. Trots att ts säger att set aldrig kommer att hända. 
  • Anonym (N)

Anonym (M): Ts gör det han kan. Och det är en bebis som är några veckor gammal och inte en 6-månaders. 

Bebisen vet knappt vem mamman är vid detta laget. 

Varför kan du inte bara lyssna på det ts säger? Ge råd utifrån det? 

• Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 20:51:47 följande:

Nej, du svarade inte på de frågorna. Jag frågade inte vad du hade gjort om ditt ex betedde sig med barnen som slagträ. Det jag frågade var om du hade accepterat att vara ifrån dina bebisar och aldrig ens ha sett dem. Om du tycker det är ett bra svar att du kan ju få ha dem ibland kanske någon gång framöver, det går att ha en bra relation ändå även om man inte ses så ofta. Och kan tilläggs att det innebär att Kanske ha lite umgänge då och då, och kanske kanske efter ett år eller två, börja med övernattningar och sen på sikt eventuellt utöka umgänget. Hade du tyckt det var ett bra upplägg? Ni kan ju ha en bra relation ändå även om ni inte ses så ofta, så säger folk i tråden. Hade du varit nöjd med det? 

Ja eller Nej?

Det är så det ser ut för många där mam är skild/separerad från barnets andra förälder. Ocj ha, det är ett bra första upplägg, om man inte har någon vidare relarkon med sitt ex. Som i ts fall. 

Hade man en bra relation till sitt ex så de varannan vecka varit mer naturligt, så länge båda föräldrarna önskar/går med på det. 
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 21:47:14 följande:
    Jag vet att det beror på mammans val, men det är ju inte mitt fel. Det jag skriver om är vad TS själv kan göra för att möjligtvis få chansen till att träffa sitt barn så fort som möjligt, och slippa vänta på att myndigheternas kvarnar ska ha sin gång.
    Du förstår verkligen ingenting. 
  • Anonym (N)
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 23:08:56 följande:
    Det jag förstår är att Molly50 verkar vilja att jag ska skriva negativa saker om mamman och om vad fel hon gör. Svara att det är hennes fel. Men hur hjälper det TS situation att vi sitter här och skyller på mamman och håller med varandra? Ingenting alls. Vill man ha rätt eller vill man ha resultat.
    Nej, det vill hon inte. Hon vill, likhet med alla inkl ts, att du ska LYSSNA på ts och höra vad han säger. Komma med råd utifrån det han säger. Inte komma med usla råd om att han ska bli tillsammans med mamman, en mamma som dessutom svartmålar honom, har klippt all kontakt, förstör för ts, gör att ts inte har fått träffa sott nyfödda barn och dessutom inte vill ha med ts att göra. 

Det ts ska göra är att ta det den juridiska vägen. Det är den enda vägen som fungerar i detta läget. Varför kan inte du förstå det? Varför måste du igen, igen, igen och igen säga att ts ska bli tillsammans med mamman eftersom det är enda chansen han har för att få träffa sitt barn och få en vettig relation? 

I ts fall så handlar det om resultat. Inte vem som har rätt. Förövrigt så har ingen av föräldrar rätt till umgänge med sitt barn, men barnet har rätt till umgänge med sina föräldrar! 

Du är som en repade gammals skiva som enbart går på repit. 
Svar på tråden Svartmålad