• molly50

Svartmålad

Anonym (M) skrev 2023-12-04 15:40:18 följande:
    Han missar det i detta nu. Ju längre han väntar på gehör från diverse myndigheter, desto mer missar han.

Ja men hon kan även dra ut på det en hel del utan att det kommer bli så. Det ska väldigt mycket till för att en förälder ska förlora vårdnaden. Men visst, i slutändan kan det bli så, men då är TS en främling för barnet och han har missat massor. Och hade han sett till att hålla ihop med mamman, så hade han inte suttit i den här situationen. 
    Men varför ska man fortsätta hålla ihop med någon man inte vill vara tillsammans med?
    Kan du förklara det?
    TS har försökt kontakta mamman utan att lyckas.
    Och vem vill vara tillsammans med någon som smutskastar en och förvägrar en att träffa sitt barn?
    Vad för gott kommer ur det?

TS kan gå den juridiska vägen och gör också det.
    Och om mamman vägrar samarbeta så lär det ligga henne i fatet.
    Det är hon som beter sig illa här,inte TS.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 15:43:00 följande:
    Jag bortser inte alls från det. Jag skriver ju att man kan ändra sig om man bara vill. Handlar inte om att jag inte accepterar att TS inte vill, utan jag svarar på dina frågor om hur jag tänkte. Jag har svarat på det flera gånger nu.
    Nej,du verkar inte acceptera det då du fortsätter tjata om att han kan ändra sig.
    Trots att han har skrivit flera gånger till dig att varken han eller mamman vill.
    Varför kan du inte bara ta det till dig?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 16:26:33 följande:
    I detta läget ja, men om det läget ska bestå är ju upp till dem. TS kan bara ändra på sig själv, och hon kan också ändra sig om TS gör henne nöjd.

TS ÄR en främling för barnet. Och så kommer förbli tills han eventuellt får gehör från myndigheter. EVENTUELLT. Och det tar tid med alla dessa byråkratiska processer och beslut.

Jag har aldrig skrivit någonting om att någon ska tvingas vara ihop. Det är upp till TS hur han försöker påverka situationen.
    TS kan bara ändra på sig själv,men inte på mamman.
    Det måste hon göra själv likaväl som honom.
    Och vad skulle göra henne nöjd om hon ni inte vill ha honom tillbaka?
    Hon verkar vara kränkt över att ha blivit lämnad och använder barnet som en slags hämnd.
    Det är fruktansvärt lågt.
    TS verkar åtminstone vara den vuxna i det hela.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 19:50:26 följande:
    Jag har redan förklarat det, därför att man vill vara och bo ihop med sitt barn från start. Hur kan det fortfarande vara oklart för dig? Du upprepar ju bara samma frågor som svaren redan framgått i mina inlägg flera gånger tidigare i tråden. Tryck på visa endast så kanske du slipper ställa samma frågor fler gånger.
    Ja,men du svarar inte på varför TS ska behöva bo ihop med mamman.
    Ha kontakt med barnet kan han ha ändå utan att behöva bo ihop med mamman.
    Speciellt som att ingen av dem vill vara ihop igen.
    Är det svårt för dig att förstå?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 19:51:54 följande:
    Jag svarar på de inlägg och frågor jag får, fortsätter du fråga om hur jag har tänkt så kommer jag svara dig. Det här har jag också redan förklarat för dig.
    Då frågar jag dig igen. Varför kan du inte ta det till dig att TS inte vill bo ihop med mamman? Bara träffa sitt barn.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-04 19:52:54 följande:
    Ja precis, han kan bara ändra på sig själv, och sina handlingar, hur mamman då reagerar på det vet vi inte.
    TS har skrivit att varken han eller mamman vill vara tillsammans igen.
    Dessutom som svar till dig.
    Det borde väl vara tillräckligt för att förstå att TS inte kommer att lyda dina råd.
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 00:58:12 följande:
    Jag har redan svarat för längesedan, att man inte kan få allt precis som man vill. Man får prioritera vad som är viktigast.
    Och TS gör allt han kan för att han ska få vara involverad i barnets liv.
    Men om du läser vad han skriver så ser du att han blir motarbetad av både mamman och hennes familj.
    Så återstår bara att gå den juridiska vägen.
    Och det finns,återigen,ingen anledning för TS att försöka när varken han eller mamman vill bo ihop eller ens vara tillsammans.
    TS har dessutom en ny flickvän.
    Är det svårt för dig att förstå?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 00:59:44 följande:
    Och vad får dig att tro att jag inte förstår det? Jag svarar på era inlägg, och era frågor, det betyder inte att jag inte förstår vad TS inte tänker göra.
    Man får känslan av att du inte förstår,eller inte vill förstå,när du fortsätter tjata om att TS kan ändra sig om han bara ger det ett försök.
    Du verkar ignorera att han faktiskt har försökt ta kontakt med mamman,men blir motarbetad.
    Fortsätter mamman så här så lär han snart få kontakt med sitt barn ändå pga hennes samarbetssvårigheter. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 01:01:46 följande:
    Nej, men du ser, då kanske hon visst skulle ta dig tillbaka, om det stämmer att hon resonerar som jag skriver. 
    Varför motarbetar hon då honom när han försöker ta kontakt?
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-12-05 01:03:48 följande:
    Det är ju det jag säger, TS får bara vänta och hoppas medan han missar värdefull tid med sin bebis. Men det kanske ni andra i tråden tycker är bra?
    Han missar väl lika mycket värdefull tid med sitt barn så länge mamman trilskas och vägrar låta honom träffa det också. Eller hur?
Svar på tråden Svartmålad