• Anonym (qq)

Svartmålad

Precis, kontakta soc och berätta din oro över hur det här ska bli, eftersom du hört ryktas att hon sagt de här sakerna om dig.
    Be om fadeskapstest när barnet är fött. Om hon spritt ut att du är pappan så ska inte det vara något problem att få till ett test. Tänker bara för säkerhets skull, så att det verkligen är du som är pappan, eftersom man ska betala underhåll.

Sedan ringer du en jurist för rådfrågning. Ofta finns det möjlighet till gratis rådfrågning i hemförsäkringen. Kolla upp det. 

• Anonym (qq)
    Anonym (Oroad) skrev 2023-11-18 00:38:10 följande:
    Jag förstår bara inte hur man ska kunna ha den typen av umgänge med 2-3 par ögon på sig som alla vill att man bara ska sticka därifrån. Det är en väldigt utsatt sits och jag tycker det borde gå att ordna umgänge utan hennes släktingar, som jag för övrigt aldrig tidigare har träffat.

Jag förstår att jag kanske låter lite gnällig och att det här nog är frågor jag borde ta upp med soc istället, men tänker att någon här kanske varit i liknande sits eller har några råd att ge.
    Men eftersom det är så där trist situation så behöver du hjälp utifrån, för ditt barns skull. Det är nämligen barnet som har rätt till båda sina föräldrar. 

Så du behöver ta upp detta med soc. Inte gnälligt, men visa dig bekymrad/ledsen och förklara hur den familjen tycker om dig. Kanske är så att någon annan ska vara med vid umgänge, och inte hennes släktingar. 
Svar på tråden Svartmålad