Inlägg från: Anonym (Fader) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fader)

Gaza eller Israel?

Mentat skrev 2023-11-20 15:19:22 följande:
    Det sakliga felet var att du påstod att de inte kan vara gifta. Det kan de och staten Israel erkänner äktenskapet som giltigt.

Svara nu gärna på Rataxes fråga!
    🤣🤣🤣 du vill missförstå med flyt ser jag. Jag repeterar...en jude kan inte åå ett lagligt sätt gifta sig med en icke jude i Israel. Skolexempel på rasism.
  • Anonym (Fader)
    Rataxes skrev 2023-11-20 14:55:46 följande:
    Då tycker du alltså att alla muslimska (det.är så gott som endast dessa som har såna lagar) länder med liknade lagstiftning är rasistiska?
    De är ju ännu värre, eftersom de inte ens erkänner liknande äktenskap som ingåtts utomlands.
    Det är rasistiskt i alla förekommande fall. Men ni israelvänner hävdar gärna att Israel är ett demokratiskt land men plötsligt är det ok Israel gör samma som islamister och diktaturer gör? Pinsamt resonemang. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-11-20 15:49:22 följande:
    Poängen är att jag kan fråga henne om det du säger stämmer. 

Och, vem säger att hon är jude? Hon är kristen. Uppenbarligen har Israel ett väldigt komplicerat system, som är kopplat till religion. Men det är väl inte speciellt muslimer som blir diskriminerade där, utan man krånglar till det för alla. Kanske en kompromiss med de ortodoxa. Men eftersom Israel godkänner det om folk gifter sig utomlands, så kan ju folk göra det. 

• Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-11-20 18:58:40 följande:
     Det är du som inte fattar. Du skrev att de  inte kan VARA gifta, och det kan de. Om de gifte sig utomlands.  Det var det hen syftade på. 
    Du ljuger rakt av. Lär dig läsa. Jag skrev upprepade gånger att en jude kan inte GIFTA SIG LAGLIGT I ISRAEL med en icke jude. Det är rasism.
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2023-11-20 19:09:06 följande:
    Jo, jag har hört talas om den lagen. Det är förstås inte bra, men situationen har ju trappats upp och trappats upp. Jag förstår att Israel inte vill få in folk från Gaza, eller även från Västbanken hur som helst. Man vill helt enkelt inte riskera att få in någon extremist. 

Om man betraktar Gaza och Västbanken som utland, om det så småningom ska finnas två stater, så är det ju inte så konstigt. Men det borde förstås vara möjligt att ansöka om att få bo där, och att få medborgarskap. 
    🤣 Du accepterar alla brott mor palestinier utan att blinka. Det har ingenting med säkerhet att göra. Sionisterna villnha ett etniskt rent land. Det är rasism. 
  • Anonym (Fader)
    Mentat skrev 2023-11-20 19:17:37 följande:
    Var och en som läser inlägg #152 ser att du skrev "För det första kan de inte vara gifta eftersom ..."

Exakt vem som ljuger här är rätt lätt att inse. Sådant påverkar givetvis trovärdigheten i stort, i den mån man har någon förstås.
    Du citerar inte hela kommentaren. Fult och meningslöst. 🤣
  • Anonym (Fader)
    Anonym (X) skrev 2023-11-20 19:45:41 följande:
    Vill du höra rasism så besök valfritt kommentatorsfält på Facebook som berör en nyhet om skadade israeler.

Religiösa fanatiker som gör "skrattgubbe" när någon berättar om anhöriga som dödats.

Hemskt. Undrar vad dessa "människor" gör i Sverige?

Människor som inte delar svenska värderingar.
    Alla extremister är samma för mig. Det är så uppenbart att rasister, islamister och sionister tänker exakt på samma sätt. Ja, jag har sett hur offren hånas, både de palestinska och judiska. Jag ser det även på forumet här. Så mycket rasism och rasistiska kommentarer. "De svenska värderingar" används just mycket ofta av högerextremister för att spy rasistisk galla över alla invandrare. Men det är inte det den här tråden handlar om.
  • Anonym (Fader)
    Anonym (X) skrev 2023-11-20 20:16:44 följande:
    Har inte sett en enda kommentar där israeler hånat palestinier och glädjs åt de som dör där.

Inte en enda. Läs ex magdalena anderssons fb-sida och inlägg om israel/palestina.

Hundratals hatiska kommentarer om judar.
    Då är du blind. Varje video av döda palestinska barn resulterar i hundratals skrattande emojis inte bara från Israel utan även från Sverige (oftast just från sådana som skriver på sin vägg att "de svenska värderingar" inte respekteras). Men som sagt.. det är inte det som diskuteras här. 
  • Anonym (Fader)
    Anonym (X) skrev 2023-11-20 20:26:17 följande:
    Nej, du.

Det där är enbart lögn och inte ens något mina Palestinavurmande vänner skulle gå på.

Du ljuger för övrigt om det mesta och sprider Hamas-propaganda.
    🤣 Det är precis det här jag menar. Alla extremister är likadana. Islamister är exakt lika som rasister. Samma tankegångar och samma oresonliga hat mot alla andra. Jag är mot både islamister och rasister. 

Visa vad exakt i mina kommentarer är Hamas propaganda? Exakt vilken kommentar?
Svar på tråden Gaza eller Israel?