AndreaBD skrev 2023-12-07 23:07:18 följande:
Jag blundar inte för något, jag tar bara inte något för sanning innan det är bevisat. Folk drar slutsatser alldeles för snabbt. Hela tiden sprids det rykten som sedan visar sig inte stämmer.
Jag är lite extra kritisk mot såna rapporter just för att det just nu är fler nyheter som man hör som INTE stämmer än de som stämmer. Hur nyhetsredaktioner har fått ta tillbaka dessa? BBC t.ex. flera stycken uttalanden (Explosionen i ett sjukhus som sedan visade sig vara en raket för muslimska jihad, och påstående att IDF hade skjutit på arabisk-språkig personal - sanningen var de hade intervjuat dem. Och det hade förvrängts. Osv....)
Att Ryssland gör sånt, det vet vi väl! Och SVT verkar inte vara orolig för sina journalister, även om de håller sig på avstånd, i Jerusalem. Och han är ju även arab, journalisten som brukar rapportera därifrån. Och de där organisationerna - kan de verkligen veta det? Medans kriget pågår? Kanske lättare att reda ut det helt när det är över.
Men snälla du. Jag har skickat så mycket bevis till dig och så många gånger, hänvisat till mycket pålitliga rapporter och infokällor. Men du svarar så där totalt ologiskt och avfärdar allting på ett så barnsligt sätt, som ett bortskämt snorunge. Det finns inga bevis i världen som du vill förstå. Du har bestämt dig för det.
Oavsett, världen är som den är. Israel är aggressor och ockupationsmakt och apartheid. Det kommer att bevisas och du är just nu på fel sida av historien. Det var några som gav sitt stöd till nazisterna också men visade sig vara otroligt dumt.