Anonym (Agneta) skrev 2024-07-02 12:20:07 följande:
förståelse för bägge parter i att ingen av dom är oskyldiga. Isrsen är en ockupationsmakt, jag kollar endast på fakta och tar inte personlig ställning så som vad jag tycker om religioner osv.
Jag säger bara att ni som står för endast Israel inte får gå i blindo till att Israel är helt oskyldiga. Med de säger jag även att Palestina inte heller är helt oskyldiga. Det är lätt att debattera för sin sak och glömma bort att detta faktiskt är ett krig mellan båda parter och inte endast från Hamas håll. Jag står på folkets sida och tycker att det är hemskt att man 2024 inte kan kommunicera utan man tar till vapen. Kan därav medge att jag dessutom är helt svensk tjeja och 16år så ni behöver inte vara så aggressiva. Jag säger knte att det ni skriver är fel men ni ser det från Israels perspektiv och inte ett neutralt ett.
nej jag är knte eran Islamiska vet inte vad ni kallade han
Att ha förståelse för Hamas, dvs att du förstår varför de utför terroristattacker på judar, är ju underligt. Eller använder du uttrycket på något personligt och felaktigt sätt?
Så Hamas är inte helt oskyldiga? Nej terroristorganisationer brukar inte vara det. Per definition innebär alltid krig att mer än en part är inblandad, det tror jag ingen glömmer.
Så om man ser något från ett neutralt perspektiv och tittar på fakta, kan man inte tycka att Israel har rätt och Hamas fel?
Vad exakt occuperar Israel enligt dig, vilka områden tillhörande vilket annat land? Västbanken är uppdelad i olika zoner, och de som styrs av Israel är inte ockuperade. Gaza styrs av PA och inga israeler bor där.