Inlägg från: Dr Nail |Visa alla inlägg
  • Dr Nail

Gaza eller Israel?

Alla de här trådarna blir en shitshow utan dess like. Big lol på den.

• Dr Nail
    AndreaBD skrev 2024-04-04 13:33:21 följande:
    VAD skulle det ha varit annars? Menar du att de dödar biståndsarbetare med flit? Det är som om du säger att Netanyahu är svag begåvad. Det vore väl det dummaste man kan göra. Dessutom har de ju inga problem med dessa. Tvärtom, de har haft en bra relation med just World Central Kitchen. 

Jag tror snarare att de har fått någon "information"  om att det skulle finnas Hamas i just dessa bilar. Det är inte nytt att Hamas ofta använder sig av bilar som de kan vara säkra på att Israel INTE attackerar. Så som ambulansbilar, som de har använt tidigare. 
    Om relationen med Wck är så bra varför säger organisationens grundare att Israel attackerade dem medvetet och metodiskt? Jag bara undrar.
  • Dr Nail

Det känns som att Israels enda hopp just nu är att Trump vinner? Det finns inga demokrater i USA som vill skicka stöd till Israel.

• Dr Nail
    Anonym (fi) skrev 2024-04-08 07:10:50 följande:
    Stöder för Israel är kompakt i amerikansk politik.

Motståndet sträcker sig ungefär till att ca 40 politiker i kongressen skrivit ett brev där de kräver att en vapenleverans av VISSA typer av vapen stoppas - tills en undersökning av en flygattack genomförts.

Mer än så är det inte.

D eller R spelar ingen roll för stödet i USA för Israel.

www.cbsnews.com/video/democratic-members-of-congress-urge-biden-administration-to-reconsider-new-israel-arms-package/
    Nä, det känns som att stödet kommer att upphöra när som helst nu. Som sagt, Trump är hoppet, då kanske stödet kmr tillbaka.
  • Dr Nail
    Anonym (War is hell) skrev 2024-04-08 11:39:07 följande:

Röstar Israel även om jag tycker de uppträder svinigt ibland också.   dock inte på samma nivå som de islamistiska terroristerna som de flesta Palestinier är. Den dagen Israel lägger ner vapnen utrotas alla judar i mellanöstern. Den dagen Palestinierna lägger ner vapnen blir det fred i mellanöstern. Man bör komma ihåg att Palestinierna var väldigt aktiva i att hjälpa nazisterna med att utrota judarna under ww2 vilket de aldrig behövt stå till svars för, tvärtom så har de fortsatt den vägen ofta påhyllade av särskilt vänstern. 

Men säg om man är både antisemit och islamofob, vilka ska man heja på då? Eller snarare, vad ska man vända sig till? Ska man hppas att de utrotar varandra så mycket som möjligt?
  • Dr Nail

Den frågan har många brottats med, men ofta är det en förbisedd fråga

• Dr Nail
    Anonym (Fader) skrev 2024-04-08 20:04:18 följande:
    Är man både antisemit och islamofob då är man med största sannolikhet en nazist och borde helst sitta i fängelse. 
    Ok, då vet jag. Men det kanske blir svårt att sätta folk i fängelse över åsikter...
  • Dr Nail
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-04-10 10:38:38 följande:

Jag står på Israels sida mest för att vänstermänniskor och muslimer gillar Palestina.

Det är väl lite så att ungdomar står med Palestina men boomers är oftare på Israels sida? I USA även konservativa krista, har jag för mig.
  • Dr Nail
    Anonym (En liten kvinna) skrev 2024-04-10 18:10:03 följande:

K!
    Glöm det hittade svaret.

Tillhör inte boomers och håller verkligen inte på någon sida. Det är ingen jäkla fotbollsmatch!

Kanske är bäst så 
  • Dr Nail
    Anonym (fi) skrev 2024-04-11 14:12:20 följande:
    Ja, så kan det säkert vara. i alla fall bland de "ungdomar" som hörs och syns.

När man blir äldre så tenderar man ju till att bli mer förstående, vara bättre informerad och ha förståelse för saker på ett annat sätt. Allt är inte så svart och vitt längre, man har utvecklat sin moraliska kompass under en livstid och har fördelen av att ha sett saker och ting förr.

Unga har inte dessa förmåner och därtill så drabbas de hårdare av propagandan på exempelvis Tiktok och andra ungdomliga sociala medier. 

Valet mellan en demokratisk stat och en terrorgrupp som vill utplåna ett specifikt folk är egentligen inte svårt att göra.
    Jag förstår. Men det finns väl många som inte anser att Hamas är en terrorgrupp? Som t.ex. Turkiets president som kallar dem "befriare", om jag minns rätt..
  • Dr Nail
    AndreaBD skrev 2024-04-12 10:45:35 följande:
    Visst, ta bara Erdogan som moralisk förebild! Jag skulle inte ens vara förvånad...
    Skjut inte på budbäraren :\
Svar på tråden Gaza eller Israel?